خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/03/12 - 10:41
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
الهیان با اشاره به سفر هیات پارلمانی ایران به سوریه:

نظارت بر روند انتخابات و دیدار با مقامات سوری/ رأی ملت سوریه به بشار اسد نماد ایستادگی آنها در برابر تروریسم

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس با اشاره به سفر به سوریه و نظارت بر روند انتخابات ریاست جمهوری، گفت: انتخابات با حضور حداکثری و در امنیت کامل برگزار شد و در حاشیه انتخابات نیز با نمایندگان مجلس و برخی دیگر از مقامات سوری دیدار و گفت‌وگو کردیم.

زهره الهیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در توضیح سفر اخیر خود به سوریه برای نظارت بر روند انتخابات، گفت: در چارچوب هیات اعزامی از سوی مجلس شورای اسلامی همراه با خانم فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد به سوریه سفر کردیم و قبل از انتخابات در دمشق مستقر شدیم. بر اساس مشاهدات میدانی، مردم سوریه با عزم و اراده در انتخابات حضور پیدا کردند و از حد تعیین سرنوشتی که برای آنها لحاظ شده بود، استفاده کردند تا آینده خوبی را برای کشور رقم بزنند.



رأی ملت سوریه به بشار اسد نماد ایستادگی آنها در برابر تروریسم است



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: سالها جنگ و مبارزه با تروریسم و تحریم‌های تحمیلی به ملت سوریه باعث شده مردم این کشور مقاوم، غیور و با اراده شوند و در مقابل دشمنان محکم و جدی بایستند. آنها رأی خود را نماد این ایستادگی می‌دانستند.



الهیان با اشاره به حضور بی‌نظیر مردم سوریه در پای صندوق‌های رأی و اشتیاق و ارادت جوانان سوری به بشار اسد، اظهار کرد: گزارش‌هایی که در این زمینه از لنز دوربین‌ها نشان داده شد، گویای نشاط مردم نبود. برخی شهروندان سوری پای برگه رأیشان را با خون خود امضا کردند و این ثمرات مجاهدات سردار سلیمانی است که در سوریه به بار نشسته است. ملت سوریه با فرماندهی سردار سلیمانی و رهنمودهای مقام معظم رهبری توانستند تروریست را به عقب برانند، عدم اجازه دخالت به کشورهای خارجی نیز از ثمرات مدیریت بشار اسد است.



سوری‌ها امنیت خود را مدیون رشادت‌های سردار سلیمانی و شهدای مدافع حرم می‌داند



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم با یادآوری استقبال گرم سوریه از هیات ایرانی، گفت: هیات اعزامی پارلمانی ایران با نمایندگان مجلس، گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه، رئیس کمیته حقوق بشر، رئیس مجلس سوریه و همچنین مشاور ارشد رسانه‌ای بشار دیدار و گفت‌وگو کردند، در تمام ملاقات‌ها تشکر آنها از مقام معظم رهبری و حمایت ایشان ابلاغ شد و هر جا اسم سردار سلیمانی می‌آمد، بدون استثنا اشک در چشمان آنها جمع می‌شد. آنها امنیت خود را مدیون رشادت‌های سردار سلیمانی و شهدای مدافع حرم می‌دانستند.



الهیان در ادامه یادآور شد: با وجود اینکه بخشی از سوریه هنوز در دست تروریست‌ها است، انتخابات در امنیت کامل برگزار شد و هیچ گزارشی از ناامنی، انفجار ، آشوب و ترور در هیچ نقطه نداشتیم، در سرکشی به حوزه‌های انتخابیه نیز شور و مشارکت جدی را مشاهده کردیم و هیچ گزارشی هم از تخلف و تقلب را دریافت نکردیم.



رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی با یادآوری مشارکت بالا در انتخابات سوریه، تصریح کرد: بشار اسد باعث اقتدار سوریه در عرصه بین الملل خواهد شد. بشار به عنوان رئیس جمهور با رای 95 درصدی درعرصه بین الملل و تعاملات بین المللی حرفی برای گفتن خواهد داشت لذا امروز دنیا به شکلی دیگر به سوریه نگاه می‌کند و این انتخابات جشن پیروزی ملت سوریه بود.



کمیسیون امنیت ملی پیگیر موضوع نقش ایران در بازسازی سوریه



این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه به روند بازسازی در سوریه و لزوم مشارکت جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: امیدواریم دولت آینده با دیپلماسی اقتصادی بتواند فعالیت‌های خوبی را در سوریه با کمک بخش خصوصی و دولتی فراهم کند، با توجه به ظرفیتی که ما در تامین کالاهای مورد نیاز مردم این کشور داریم،  دولت آینده باید برنامه‌ریزی دقیق برای تعامل اقتصادی و اجتماعی با سوریه داشته باشد. طی گزارشی هم که به کمیسیون امنیت ملی دادم، قرار شد کمیسیون پیگیری هایی را در این خصوص داشته باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 320616
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار