خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/12/25 - 11:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عباس زاده مشکینی:

نشست سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد به مسائل پیرامونی جهان اسلام بپردازد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بی شک باید مسائل پیرامونی جهان اسلام در نشست آینده سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد مورد بحث و تبادل نظر قرار بگیرد.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص اهمیت دعوت از وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به اسلام آباد به منظور شرکت در نشست سازمان همکاری اسلامی، گفت: سازمان یاد شده موسوم به "OIC"، بعد از سازمان ملل متحد به عنوان دومین سازمان بین دولتی محسوب می شود که ۵۷ عضو در چهار قاره توسعه یافته است.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید اذعان کرد سازمان همکاری اسلامی بر خلاف سازمان های دیگر که درصدد هژمونی غربی هستند، مستقل است و بیش از یک میلیارد جمعیت دنیا را نمایندگی می کند.



وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در این سازمان نقش محوری دارد، ادامه داد: بر این اساس وزارت امور خارجه کشورمان با برنامه در این اجلاس حضور خواهد یافت زیرا امروزه مسائل منطقه ای مهمی در حال وقوع است و برای رسیدگی آنها نیاز به همفکری و تعامل با کشورهای دیگر است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه امروزه موضوع یمن، افغانستان، سوریه، عربستان و اوکراین موجب بروز مسائل مختلفی برای کشورها شده است، افزود: متاسفانه ارزش های حقوق بشری در تمامی موارد ذکر شده زیرسوال رفته است و نیاز به توجه به این امر است.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک باید مسائل پیرامونی جهان اسلام در نشست آینده سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد مورد بحث و تبادل نظر قرار بگیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 339076
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار