خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/12 - 16:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عضو هیات رئیسه مجلس:

نامه سناتورهای آمریکایی برای جلوگیری از ورود رئیس جمهور ایران به سازمان ملل نقض حقوق بشر است

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان ملل باید فراتر از چارچوب های یک دولت رفتار کنند و در مقابله با نامه سناتورهای جمهوری‌خواه نسبت به ورود رییس جمهو ایران به این سازمان اعتراض و آن را محکوم کنند.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به آغاز زودهنگام جنگ روانی سناتورهای آمریکایی علیه رئیس‌جمهور منتخب ایران، گفت: سیاستمداران ایالات متحده همواره نشان داده اند که به هیچ یک از مولفه های دموکراسی و حقوق بشر اعتقاد ندارند.



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آقای رئیسی منتخب آرای یک ملت آزاده است لذا مدعیان آزادی بیان چگونه خواستار جلوگیری از ورود رییس جمهور یک کشور به سازمان ملل به عنوان یک مجموعه عمومی هستند.



وی ادامه داد: در این میان مسئولان سازمان ملل باید فراتر از چارچوب های یک دولت رفتار کنند و در مقابله با نامه سناتورهای جمهوری‌خواه اعتراض و آن را محکوم کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به عبارتی دبیر کل سازمان ملل باید نشان دهد دستاوریز یک دولت یکجانبه گرا مانند آمریکا نیستند.



عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین مجامع بین المللی و دیگر کشورهای عضو این سازمان نیز باید نسبت به این اقدام غیر اخلاقی واکنش نشان دهند تا مسئولان سنای آمریکا متوجه شوند دیگر دوران یکجانبه گرایی تمام شده است.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه سنا با ارسال نامه‌ای به بایدن خواستار جلوگیری از ورود آیت‌الله رئیسی و دیگر مقام های ایرانی به نشست سالانه سازمان ملل شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 324217
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار