خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/06/29 - 16:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نظری با اشاره به اظهارات اروپایی‌ها؛

ناقضان برجام نمی‌توانند انگشت اتهام به طرف ایران بگیرند/ دستیابی به توافق پایدار در گرو همراهی همه طرف‌ها است

نماینده مردم خمین در مجلس اعتقاد دارد دستیابی به توافقی پایدار نیازمند همراهی همه طرف های مذاکره کننده است که در این راستا ایران از هیچ تلاشی دریغ نکرده لذا اکنون توپ در زمین غربی ها است و افکار عمومی دنیا نیز این مهم را می دانند.

علیرضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اظهارات اخیر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه پاسخ‌های تهران کمکی به توافق نکرده است، گفت: جوزپ بورل باید پاسخ دهد چرا درصدد طرح ادعای بی اساس و افزایش فشار علیه ملت ایران است.



نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی  اظهار کرد: در واقع اروپایی ها به خوبی می دانند جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده آماده گفتگو در مورد مفاد برجام است و در این راستا پیشنهادات سازنده متعددی نیز ارائه کرده است.



وی با اشاره به اینکه تناقض در رفتار غربی ها نسبت به توافق هسته ای و تامین منافع برجامی ایران مشهود است، ادامه داد: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اگر درصدد دستیابی به توافقی برد-برد است، در راستای ارائه تضمین های برجامی و همچنین جلوگیری از زیاده خواهی های آمریکایی ها گام بردارد نه اینکه نقش پلیس بد را ایفا کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در واقع بورل ابتدا باید به افکار عمومی دنیا بگوید چرا کشورهای اروپایی طرف برجام به هیچ یک از تعهدات خود در قبال جمهوری اسلامی عمل نکردند و سپس انگشت اتهام را علیه ایران نشانه رود.



عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین باید اذعان کرد دستیابی به توافقی پایدار نیازمند همراهی همه طرف های مذاکره کننده است که در این راستا ایران از هیچ تلاشی دریغ نکرده لذا اکنون توپ در زمین غربی ها است و افکار عمومی دنیا نیز این مهم را می دانند./



پایان پیام

  • کد خبر : 349269
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم