خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/28 - 12:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عضو گروه دوستی ایران و گرجستان:

موقعیت جغرافیایی ایران فرصت بزرگی برای توسعه مراودات با دنیا ایجاد می کند

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان اظهار داشت:موقعیت جغرافیایی ایران فرصت بزرگی برای توسعه مراودات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با دنیا ایجاد می کند و کریدور قفقاز جنوبی یکی از این فرصت ها است.

سید سلمان ذاکر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  با اشاره به فعال شدن کریدور ایران و قفقاز جنوبی خاطر نشان کرد:ظرفیت های فراوانی در شمال غربی کشور وجود دارد که به دلیل عدم اتصال به دریا و یا خطوط انتقال ریلی پرسرعت مورد استفاده قرار نگرفته و کشاورزان و صنعتگران ما نتوانسته اند توانایی های خود را بروز دهند و با فعال شدن این فرصت می توان به آینده امیدوار بود.



وی افزود:وزارت خارجه باید با همکاری بین بخشی با سایر نهاد ها در داخل زمینه اتصال سریع و امن خطوط داخلی را به اروپا فراهم کند و موانع دیپلماتیک و قانونی برای توسعه تجارت و حمل نقل را در گمرکات مرتفع سازد تا شاهد از بین رفتن سرمایه های کشور در پیچ و خم بروکراسی اداری نباشیم.



نماینده مردم ارومیه در مجلس بیان کرد: برخی مشکلات سیاسی با توسعه روابط تجاری قابل حل است و اگر امنیت راه ها و تجار کشورهای حوزه قفقاز با توجه به اشتراکات فرهنگی و قومیتی تامین شود اختلافات سیاسی و سرزمینی نیز می تواند به تدریج برطرف شود لذا باشد از ظرفیت بالای موقعیت جغرافیایی ایران نهایت استفاده را کرد./



پایان پیام.

  • کد خبر : 333914
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار