خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/06 - 17:59
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
عمویی در تشریح نشست کمیته اجرایی کنفرانس اتحادیه پارلمانی سازمان همکاری اسلامی:

موضوع فلسطین و توهین به مقدسات اسلامی از جمله موضوعات کلیدی اجلاس امسال خواهد بود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح جمع بندی کمیته اجرایی کنفرانس اتحادیه پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، گفت: این اجلاس به تحولات اخیری که جوامع مسلمان با آن مواجه بودند از جمله تعدیات اخیر صهیونیست ها در فلسطین، توجه خواهد کرد، بنابراین موضوع فلسطین و توهین به مقدسات اسلامی از جمله موضوعات کلیدی این اجلاس خواهد بود.

ابوالفضل عمویی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در حاشیه هفدهمین کنفرانس اتحادیه پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که در کشور الجزایر برگزار می شود، در جمع بندی خود از برگزاری کمیته اجرایی این کنفرانس گفت: امسال کشور الجزایر و مجلس این کشور میزبان هفدهمین دوره اجلاس مجالس کشورهای اسلامی است.



و ی با بیان اینکه پیش از آغاز اجلاس روسا،کمیته های مربوطه در اتحادیه بین‌المجالس اسلامی برگزار می شود، گفت: از این رو امروز جلسه کمیته اجرایی این کنفرانس آغاز شد و بحث‌ها و گفت‌وگوها در مورد دستور کار اجلاس مدنظر قرار گرفت.



عمویی با بیان اینکه چند موضوع کلیدی در این کمیته حائز اهمیت بود که همه اعضا بر روی آن اتفاق نظر داشتند تا در این اجلاس مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: همچنین عنوان این اجلاس که کشور الجزایر نیز آن را میزبانی می کند،  چالشهای نوسازی و توسعه در جوامع اسلامی نامگذاری شده است در عین حال این اجلاس به تحولات اخیری که جوامع مسلمان با آن مواجه بودند از جمله تعدیات اخیر صهیونیست ها به شهرک جنین در فلسطین، توجه خواهد کرد، بنابراین موضوع فلسطین از جمله موضوعات کلیدی این اجلاس خواهد بود.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه کشورهای اسلامی به موضوع فلسطین و اشغال این سرزمین توسط صهیونیست ها انتقاد و اعتراض دارند تصریح کرد: از این رو در این اجلاس، هم برگزاری کمیته ویژه فلسطین پیش بینی شده و در عین حال به نظر می رسد توجه ویژه‌ای به این موضوع در سخنرانی روسای مجالس و کمیته ها صورت خواهد گرفت.



عمویی تاکید کرد: موضوع دیگری که امروز در این کمیته مورد توجه قرار گرفت بحث توهین های اخیری بود که به مقدسات اسلامی از جمله قرآن و همینطور به شخصیت پیامبر اعظم توسط رسانه ها و شخصیت هایی در اروپا صورت گرفت لذا همه حاضرین در رابطه با این موضوع تاکید داشتند که باید درباره این موضوع واکنش واحدی نشان داده و موضع گیری قوی گرفته شود تا این پیام به طرف‌های غربی ارسال شود که موضوع حرمت مقدسات جدای از موضوع آزادی بیان است.



وی با بیان اینکه آزادی بیان امر مورد توجه ای در کشورهای اسلامی است، اظهار کرد: با این حال مقدسات باید از توهین دور باشد بنابراین این موضوع قابل پذیرش نیست که سخنان نفرت پراکنانه بتواند زمینه آسیب به این ارزشهای مورد اجماع مسلمانان را هدف قرار دهد.



وی با بیان اینکه موضوع همکاری کشورهای اسلامی در حوزه های اقتصادی و پیشبرد منافع عمومی مسلمانان از جمله سایر موضوعات مورد توجه این اجلاس محسوب می شود، گفت: همچنین توجه به مسائل فرهنگی و توسعه و ترویج ارزش‌های اسلامی از جمله مباحث دیگری است که در کمیته فرهنگی به آن توجه می شود. همچنین امسال کنفرانسی برای نمایندگان زن در مجالس اسلامی برگزار خواهد شد که مباحث آن کنفرانس هم مورد توجه اعضا بود که در کمیته اجرایی مورد تایید قرار گرفت./



پایان پیام

  • کد خبر : 356150
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم