خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/04 - 08:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عضو هیات رییسه مجلس:

موضع ضدایرانی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صرفا بهانه‌گیری سیاسی است

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: موضع گیری مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیانگر بهانه گیری است زیرا تاکنون بیشترین بازرسی ها از فعالیت های هسته ای صلح آمیز ایران صورت گرفته است.

علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه این اتحادیه خواستار آن است که ایران رفتار خود را تغییر دهد و با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند، گفت: گروسی در سفرهایش به ایران بارها اعلام کرده که مشکل فنی در فعالیت های هسته ای کشورمان وجود ندارد.



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع با توجه به موضع گیری بورل می توان دریافت که پرونده هسته ای ایران سیاسی است، نه فنی و نشان می دهد اروپایی ها درصدد امتیازگیری بیشتر هستند.



وی ادامه داد: بدون شک نوع موضع گیری مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیانگر بهانه گیری است زیرا تاکنون بیشترین بازرسی ها از فعالیت های هسته ای صلح آمیز ایران صورت گرفته و جای طرح هیچ شک و شبه ای نیست؛ بنابراین اروپایی ها می خواهند از این ابزار برای افزایش فشار سیاسی استفاده کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه اروپایی ها باید بجای موضع گیری های نادرست، تعهدات برجامی خودشان را عملیاتی کنند، افزود: به عبارتی اکنون که صحبت از احیای برجام است، اروپایی ها می خواهند با فرار رو به جلو از زیر بار مسئولیت هایشان شانه خالی کنند.



عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: توصیه می شود مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درصدد برنامه ریزی برای احقاق حقوق از دست رفته ملت ایران در برجام باشد زیرا کشورهای اروپایی با رفتارهای نادرست و عدم واکنش به خروج یکجانبه آمریکا موجب چنین وضعیتی برای یک توافق بین المللی شدند./

پایان پیام

  • کد خبر : 359146
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم