خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/25 - 14:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
سلیمی:

منافع امارات در کاهش تنش با ایران تعریف می‌شود/ ضرورت توجه به مولفه حسن همجواری

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد رویکرد حسن همجواری و عدم مداخله جویانه ایران نسبت به گذشته تغییری نکرده اما همسایگان حاشیه خلیج فارس متوجه شدند دیگر منافعشان با کاخ سفید نمی تواند تعریف شود.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت، در واکنش به اظهارات یک مقام ارشد امارات مبنی بر اینکه ابوظبی گام‌هایی برای کاهش تنش‌ها با ایران برداشته است، گفت: متاسفانه کاخ سفید رویکرد خصمانه اش نسبت به ایران را به همپیمانان منطقه ای خود دیکته کرد لذا کشورهایی مانند عربستان و امارات نیز دیدگاهشان نشبت به جمهوری اسلامی را تغییر دادند.



نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ایران اسلامی همواره در موقعیت های مختلف بدون هیچ چشم داشتی به کشورهای همسایه کمک کرده است اما مشاهده می شود آمریکایی ها و صهیونیست ها برای برقراری امنیت ظاهری همپیمانانشان آنها را می دوشند و در رسانه ها نیز به این امر اذعان می کنند که اظهارات ترامپ مصداق آن محسوب می شود.



وی با بیان اینکه رویکرد حسن همجواری و عدم مداخله جویانه ایران نسبت به گذشته تغییری نکرده است، ادامه داد: این مهم در حالیست که برخی کشورهای عربی متوجه شدند جریانات منطقه ای به نفع ایران چرخش پیدا کرده و دیگر منافعشان با کاخ سفید نمی تواند تعریف شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بر این اساس مشاهده می شود که مقامات امارات از کاهش تنش با جمهوری اسلامی ایران سخن می گویند.



عضو عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هر چند برخی اختلاف نظرها با کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود دارد اما بدون شک سیاست توجه به همسایگان در دستور کار سیاستمداران کشورمان قرار دارد و امارات نیز می تواند از این فرصت بخوبی استفاده کند تا شاهد افزایش سطح روابط دوجانبه باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 331384
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار