خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/02/26 - 21:55
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
گلرو در وبینار "همبستگی با فلسطین":

مقاومت، معادله میدانی و سیاسی را به نفع فلسطین تغییر داده است

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین در وبینار "همبستگی با فلسطین" ضمن اشاره به ثبت طرح دموکراتیک و راه حل سیاسی ایران برای مساله فلسطین در قالب همه پرسی در سرزمین اشغالی در شورای امنیت، گفت: مقاومت، معادله میدانی و سیاسی را به نفع فلسطین تغییر داده است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وبینار "همبستگی با فلسطین" امروز یکشنبه 26 اردیبهشت ماه با مشارکت شخصیت های پارلمانی و فعالان سیاسی حوزه فلسطین، برگزار شد و عباس گلرو رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین و عضو هیات امنای دبیرخانه دایمی کنفرانسهای بین المللی فلسطین در این نشست پیرامون تجارب ایران در حمایت از فلسطین و مصوبات مجلس در این زمینه سخنرانی کرد.



نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنایت های رژیم صهیونیستی در پاکسازی نژادی و کشتار فلسطینیان در قدس شریف و نوار غزه، وضعیت فلسطین را دردناک و مایه شرم جامعه جهانی دانست و به نمایندگی از مردم و مجلس، با فلسطینیان ابراز همدردی و همبستگی کرد.



گلرو دلیل استمرار موجودیت این رژیم و جنایاتش را توطئه و حمایت غرب؛ از بالفور تا معامله قرن، ضعف در جهان اسلام، خیانت برخی حکومت های عرب از کمپ دیوید تا اسلو تا پیمان ابراهیم، و سکوت نهادهای حقوق بشری و سازمان ملل متحد عنوان کرد.



رئیس کمیته روابط خارجی مجلس بستن سفارت رژیم صهیونیستی و برپایی سفارت فلسطین، حمایت مستمر از مقاومت ملت فلسطین، نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به روز قدس، تصویب قوانینی در مجلس در حمایت از فلسطین  بویژه قانون حمایت از انقلاب مردم فلسطین مصوب ۱۳۶۹ و تشکیل دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی فلسطین را از جمله اقدامات کشورمان برشمرد و اظهار داشت: ما علاوه بر تقویت مقاومت در برابر اشغالگری، در عین حال طرح دموکراتیک و راه حل سیاسی برای مساله فلسطین در قالب همه پرسی در سرزمین اشغالی ارائه دادیم که در سازمان ملل و شورای امنیت به ثبت رسیده است.



رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین، وضعیت فلسطین را دردناک، اما امیدوارکننده و روشن دانست و گفت: مقاومت، معادله میدانی و سیاسی را به نفع فلسطین تغییر داده و واقعیتهای میدانی، تجارب تاریخی و بشارتهای قرآنی نشان دهنده نزدیک بودن زوال اسرائیل است. 



وی با اشاره به خیانت برخی حکام عرب در عادیسازی با رژیم صهیونیستی، از موضع محکم برخی کشورهای اسلامی بویژه پاکستان در عدم پذیرش عادیسازی با این رژیم تقدیر کرد و گفت: در موضوع فلسطین باید از اقدامات روتین و تکراری خارج و اقدام فوق العاده و مبتکرانه انجام دهیم و مجلس شورای اسلامی آمادگی ارتقا و تقویت این همکاری در سطوح مختلف را دارد.



به پیشنهاد طرف ایرانی، بررسی راهکارهای حمایت از مقاومت ملت فلسطین در داخل سرزمین‌های اشغالی و همچنین حمایت از طرح دموکراتیک ایران (همه پرسی در فلسطین) در مجامع بین المللی در جمع بندی این نشست به تصویب رسید./



پایان پیام

  • کد خبر : 319303
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار