خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/30 - 16:38
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
در دیدار سفیر فرانسه با رئیس گروه دوستی ایران و فرانسه مطرح شد

مفتح: مواضع مداخله جویانه فرانسه بر روابط تهران پاریس تأثیر منفی داشته است/ سفیر فرانسه: گفت‌وگو میان مقامات فرانسه و ایران بهترین ابزار جهت گسترش مناسبات دوجانبه

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه در دیدار با سفیر پاریس در تهران گفت:دخالت کشور فرانسه در حوادث داخلی اخیرکشورمان بر توسعه روابط دو کشور تأثیرات قابل ملاحظه ای داشته و پذیرفتن یکی از مخالفین نظام جمهوری اسلامی ایران توسط آقای مکرون موجب تعجب و عدم اعتماد ملت ایران به فرانسه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، آقای نیکولا روش سفیر فرانسه در تهران امروز سه‌شنبه (30 خردادماه) با محمدمهدی مفتح رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه دیدار و گفتگو کرد.



در ابتدای این دیدارمفتح بر ضرورت احترام به سیاست داخلی دیگر کشورها تأکید کرد و گفت: دخالت کشور فرانسه در حوادث داخلی اخیر کشورمان بر توسعه روابط دو کشور تأثیرات قابل ملاحظه ای داشته است.



وی در همین راستا ضمن تشریح مواضع مداخله جویانه فرانسه افزود: برگزاری تجمعات گوناگون در فرانسه علیه جمهوری اسلامی ایران با امضای برخی نمایندگان مجالس فرانسه و همچنین پذیرفتن یکی از مخالفین نظام جمهوری اسلامی ایران توسط آقای مکرون موجب تعجب و عدم اعتماد ملت ایران به فرانسه شده است.



رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه در ادامه، ملاقات وزرای خارجه ایران و فرانسه در پکن و گفتگوی تلفنی روسای جمهور دو کشور را نقاط روشنی در مناسبات طرفین قلمداد کرد و افزود: رویکرد دولت جمهوری اسلامی ایران تسهیل و تسریع همکاری‌ها و همچنین رفع تنش‌ها و استمرار روابط علمی و آموزشی با کشورهای مختلف از جمله فرانسه در زمینه‌‌های گوناگون می‌باشد.نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در پایان به انتخابات مجلس شورای اسلامی در آینده نزدیک اشاره کرد و بیان داشت: در جمهوری اسلامی ایران، انتخابات آزاد و به دور از دخالت حزب‌ها برگزار و نمایندگان به صورت کاملا دموکراتیک توسط مردم هر شهرستان انتخاب می‌گردند.



سفیر فرانسه در تهران: امیدواریم به‌ زودی شاهد سطح مناسبی از مناسبات ایران و فرانسه باشیم



نیکولا روش نیز در این دیدار ضمن ابراز علاقه‌مندی کشور فرانسه به تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: پارلمان فرانسه نیز از رایزنی و گفتگوهای میان نمایندگان مجالس دو کشور حمایت می‌کند. معتقدیم این دیدارها و تبادل هیات‌ها در سطوح مختلف روسای مجالس، کمیسیون‌های تخصصی و گروه‌های دوستی پارلمانی تأثیر مستقیمی بر تسهیل و توسعه مناسبات دو کشور خواهد داشت.



سفیر فرانسه در پایان بر نقش مهم دیپلماسی برای حل و فصل مسائل موجود میان دو کشور تاکید کرد و افزود: گفتگو و رایزنی میان مقامات فرانسه و ایران بهترین ابزار جهت رفع تنش‌ها و گسترش مناسبات می‌باشد. امیدواریم به‌ زودی شاهد سطح مناسبی از مناسبات فیمابین باشیم./



پایان پیام 

  • کد خبر : 363777
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار