خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/22 - 10:33
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
عرب در کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین؛

مشهود بودن استیصال صهیونیست‌ها به دلیل قدرت گفتمان مقاومت/ شاهد انزوای بین المللی اشغالگران قدس هستیم

رییس کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین گفت: گفتمان مقاومت موجب شده صهیونیست ها دچار استیصال شوند و این امر آنها را دچار انزوای سیاسی در عرصه بین الملل کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین صبح امروز (سه شنبه 22 خردادماه) با حضور علیرضا عرب رییس، جمعی از اعضاء و همچنین فعالان عرصه فلسطین در دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.

علیرضا عرب در این نشست به تشریح وضعیت رژیم صهیونیستی در عرصه بین المللی پرداخت و گفت: بدون شک اسرائیل غاصب از نظر راهبردی در عرصه بین المللی دچار انزوای سیاسی و اقتصادی شده و مولفه دموکراسی که به عنوان یکی از مولفه های پررنگ امنیت آن محسوب می‌شد، خدشه دار شده است.

رییس کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین اظهار کرد: در واقع به واسطه‌ی اصلاحات حقوقی و قضایی این رژیم از درون بی‌اعتبار شده و به واسطه جنگ غزه نیز از حیث افکار عمومی دنیا نیز بی‌ اعتبار و بی آبرو شده است.

وی با اشاره به اینکه روند افزایش فشار بر صهیونیست ها شدت یافته است، افزود: بر این اساس مشاهده می شود که حتی در داخل جامعه و افکار عمومی ایالات متحده نیز تحولات اجتماعی بر علیه اعتبار صهیونیست های جنایتکار جریان پیدا کرده که به واسطه این جنگ نیز شدت یافته و تقویت شده است.

عرب در ادامه تصریح کرد: در این میان باید یادآور شد صهیونیست ها برای جبران موضوع مذکور، دست به اقدامات ضدبشری و جنایتکارانه بیشتری زدند اما فقط به یکسری از اهداف نظامی و تاکتیکی خود مانند تضعیف گروه حماس از نظر نظامی دست یافت.

رییس کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین به وضعیت میدان در سرزمین های اشغالی اشاره و بیان کرد: بر این اساس حتی کمتر از یک سوم تونل‌های نیروهای حماس از سوی رژیم صهیونیستی از کار افتاده و مطابق آمارهای مبهم، فقط چهل درصد از نیرو های حماس آسیب دیده اند.

وی در این زمینه، گفت: به عبارتی باید اذعان کرد در پی حوادث رخ داده، حماس نه تنها نابود نشده بلکه اعتبارش در میان جامعه فلسطینیان خصوصا در منطقه کرانه باختری نیز افزایش یافته که این امر بر خلاف خواسته سران صهیونیستی و همپیمانانش از جمله آمریکا است.

عرب ضمن بیان اینکه گفتمان مقاومت موجب شده صهیونیست ها تلاش های زیادی برای برگزاری مذاکره انجام دهند، اظهار کرد: در واقع این امر نشان می دهد صهیونیست ها هیچ اهر فشاری در میدان ندارند و نمی توانند اسیران خود را آزاد کنند؛ به عنوان مثال در حمله اخیر به اردوگاه فلسیطنیان فقط چهار اسیر را آزاد کردند که آن هم با بکارگیری تجهیزات و نیروهای نظامی آمریکایی صورت گرفت اما دستاورد ناچیری برایشان محسوب شد.

رییس کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین با تاکید بر اینکه به دلیل شکست های پی در پی، این روزها شاهد شدت گرفتن تضعیف روحیه نظامیان صهیونیستی و حتی جامعه آنها هستیم، خاطرنشان کرد: بدون شک می توان اذعان کرد همبستگی اجتماعی صهیونیست ها دچار شکاف بزرگی شده که این امر نیز یکی دیگر از دستاوردهای مهم برای جبهه مقاومت تلقی می شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 379412
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار