خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/08/07 - 14:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مقتدایی با اشاره به تحولات لبنان:

مسائل داخلی لبنان باید با سرعت به نفع مردم و حاکمیت حل شود/ لزوم جلوگیری از نفوذ بیگانگان

نایب رئیس کمییون امنیت ملی مجلس با تاکید بر مسائل داخلی لبنان به سرعت در راستای منفعت مردم و حاکمیت، گفت: حاکمان و مدیریت سیاسی لبنان ضمن حفظ آرامش باید از نفوذ بیگانگان جلوگیری کنند.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به تحولات لبنان و معرفی سعد حریری به عنوان نخست وزیر جدید، گفت: لبنان به عنوان کشوری مهم در منطقه خاورمیانه شناخته می‌شود و به جهت مرزهایی که دارد از حساسیت بالایی برخوردار است و از سوی دیگر محور مقاومت در خصوص لبنان حساسیت‌های ویژه ای دارد.



سیاست جمهوری اسلامی ایران عدم دخالت در امور داخلی کشورها است



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: مسائل داخلی لبنان از سوی بخش‌ها و کشورهای مختلف از جمله ایران به دقت مورد رصد و بررسی قرار می‌گیرد البته ما یک سیاست منطقی مبنی بر عدم دخالت در امور داخلی کشورها داریم و تاکید داریم کشورهای رشید منطقه باید حفظ صلح و امنیت مرزهای خود را بر عهده گیرند.



وی معتقد است: مجموع کشورهای منطقه باید به یکدیگر کمک کنند تا دخالت‌های خارجی در منطقه حساس بین المللی کاهش پیدا کند. به همین جهت مسائل داخلی لبنان باید با سرعت بیشتر به نفع مردم و حاکمیت این کشور پیش رود.



ایران آماده کمک به لبنان برای رسیدن به ثبات و آرامش



مقتدایی با اشاره به تاثیرگذاری حزب الله به عنوان مجموعه تاثیرگذار در ابعاد داخلی و عرصه بین المللی لبنان و اهمیت ویژه آن برای جمهوری اسلامی ایران، گفت: نقش حزب الله در آرام کردن لبنان و امنیت امور اجتماعی، سیاسی و حتی فرهنگی و اقتصادی لبنان اثرگذار است. ما همواره روند همکاری با لبنان را به عنوان راهبرد دنبال کردیم و هم‌اکنون آمادگی کمک به لبنان برای رسیدن به ثبات و آرامش بیشتر را داریم.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حاکمان و مدیریت سیاسی لبنان باید به حفظ صلح و امنیت بین المللی کمک کنند و موجبات نفوذ و دخالت بیگانگان در منطقه را فراهم نکنند. ما نیز در این زمینه آماده هر نوع همکاری هستیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 307155
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار