خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/07/03 - 11:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
پزشکیان در دیدار با نایب رئیس مجلس عراق:

مردم ایران و عراق همیشه در کنار هم خواهند بود

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: غربی‌ها تلاش کردند دو ملت همسایه ایران و عراق را از هم جدا کنند اما این دو ملت همیشه در کنار هم خواهند بود.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری خانه ملت به قزاقستان، مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در حاشیه چهارمین اجلاس روسای مجالس اوراسیا و در دیدار با نایب رئیس مجلس نمایندگان عراق گفت: همکاری و اتحاد کشورهای مسلمان یک اصل مهم است چرا که اگر مسلمانان متحد باشند، دیگر آمریکایی‌ها نمی‌توانند به بهانه فروش سلاح،  از برخی کشورهای مسلمان پول بگیرند، چراکه اگر این پول به آمریکایی‌ها داده نشود می‌تواند صرف رفاه و حل مسائل مسلمانان شود.



نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با همکاری و تعامل کشورهای منطقه می‌توان به امنیت منطقه کمک کرد.



پزشکیان در پایان این دیدار یادآور شد: ایران همواره به کشورهای مسلمان کمک کرده است و به گفت‌وگو و همکاری اعتقاد دارد.



بر اساس این گزارش نایب رئیس مجلس نمایندگان عراق در این دیدار گفت: از کمک‌های ایران در مبارزه با داعش قدردانی می‌کنم و اعتقاد داریم باید همکاری‌های بین دو کشور بیش از گذشته ارتقاء یابد چرا که ظرفیت ارتقاء روابط نیز وجود دارد.



وی ادامه داد: روابط تاریخی بین دو کشور ایران و عراق وجود دارد و ایران همواره حامی دولت و مردم عراق بوده است، البته غربی‌ها تلاش می‌کنند دو ملت همسایه ایران و عراق از یکدیگر جدا باشند اما مردم این دو کشور همیشه در کنار یکدیگر خواهند بود./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 288613
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار