خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/02 - 11:13
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوش آبادی تشریح کرد

مذاکرات هسته‌ای باید منتج به لغو و بی اثر کردن تحریم ها شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به تشریح اهداف خصمانه رژیم صهیونیستی علیه مذاکرات هسته ای احیای برجام در وین و برنامه هسته ای جمهوری اسلامی پرداخت.

حسین نوش آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مواضع خصمانه مقامات رژیم صهیونیستی درباره ایران و برجام گفت: رژیم غاصب اشغالگر قدس اصولا با توافق هسته ای و با موضوع برجام مخالف بودند و همواره کشورهای غربی و آمریکا را از توافق با ایران نهی می‌کردند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: اسرائیل معتقد بود که اگر توافق صورت بگیرد، ایران به صورت قانونی و به دور از فشارهای بین المللی و کشورهای سلطه گر برنامه هسته‌ای خودش را دنبال می کند.



وی افزود:این بحث از اول مطرح بود به همین خاطر صهیونیست ها همیشه نگران و مخالف با توافق هسته ای بودند؛ امروز هم برخی از کشورهای غربی و آمریکا برای دلخوشی صهیونیست ها گاهی این حرف ها را می‌زنند تا بیش از حد مزاحمت نداشته باشند.



نوش آبادی بیان کرد: غربی ها به مذاکره و توافق با ایران نیاز دارند همچنان که ما هم برای ادامه فعالیت های هسته ای و رسیدن به منافع حقه به مذاکره نیاز نیاز داریم.با روش های دیپلماتیک که یکی از مهمترین آن ها مذاکره است باید به دنبال لغو تحریم ها و بی اثر کردن آن ها باشیم.  



عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس عنوان کرد: صهیونیست‌ها کمپین مخالفت با برجام را از اول در اسرائیل داشتند اما اخیرا انعطاف نشان دادند و در ملاقاتی که اخیراً وزیر صهیونیستی با جو بایدن داشت قول داد که ما دیگر رسما مخالفت نمی‌کنیم به شرط اینکه شما اسرائیل را در منطقه تنها نگذارید.



وی ادامه داد: بعد از خروج آمریکایی‌ها از افغانستان و عراق، به تدریج نیروهایشان در منطقه و شکست شان اسرائیلی ها به هراس افتادند که اگر آمریکایی‌ها بخواهند منطقه را ترک کنند تنها می مانیم.



نوش آبادی اظهار کرد: در سایه نا امنی ها بود که اسرائیلی‌ها منافعشان تأمین می‌شد اما با حاکم شدن آرامش در منطقه معادلات به نفع جمهوری اسلامی تغییر کرد.



وی افزود: به همین دلیل نخست وزیر رژیم صهیونیستی مذاکره پنج ساعته با رئیس جمهور آمریکا داشت که خروجی نشست تغییر ادبیات جو بایدن بود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: صهیونیست بعد از مدت‌ها با فکر،برنامه‌ریزی و به کارگیری نخبگان،سازمان های مردم نهاد و استعداد های داخلی شان به ای نتیجه رسیدند که امکان مقابله با جمهوری اسلامی وجود ندارد لذا طرح مرگ با هزاران جراحت را مطرح کردند.



وی ابراز کرد: در این استراتژی که صهیونیست ها از آن به عنوان «مرگ با هزاران جراحت» یاد می کنند، ایران به جای یک زخم کاری باید صدها زخم کوچک ترکیب شده نظامی، اطلاعاتی و دیپلماتیک دریافت کند تا ضعف نهایی بر او غالب شود.



نوش آبادی گفت: حضور صهیونیست ها در منطقه و برخی از کشورهای همسایه در راستای طرح مرگ با هزاران جراحت بوده که دنبال می‌کنند.



وی افزود: آمریکایی ها به خوبی می دانند اسرائیل از مذاکرات هسته ای در وین به وحشت افتاده چون هر زمانی که بحث مذاکره مطرح می شود بیشتر به هراس می افتند به همین خاطر است که چنین اتفاقاتی رخ می دهد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: مهم این است که کشورهای طرف معامله برجام عزم خود را برای نتیجه عملی اعلام کرده و تعهداتشان را انجام دهند.



وی عنوان کرد: ایران به وضوح اعلام کرده دور هفتم مذاکرات باید نتیجه محور باشد لذا امیدواریم دور جدید مذاکرات  با تیم جدید مذاکره کننده به حقوق جمهوری اسلامی ایران در برجام دست پیدا کنیم و تحریم‌های ظالمانه لغو شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 331901
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار