خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/02/23 - 14:48
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

مداخلات آمریکا در منطقه موجب بی ­ثباتی و ناامنی است

حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با الکسیس باندریچ وگا، سفیر کوبا در تهران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (دوشنبه، 23 اردیبهشت ماه) با الکسیس باندریچ وگا، سفیر کوبا در تهران دیدار و گفتگو کرد.



فلاحت ­پیشه در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات دیرینه ایران و کوبا گفت: توسعه و گسترش ارتباطات دوستانه دو کشور که از سابقه پرافتخار مبارزه با استعمار آمریکا برخوردارند، اهمیت فراوانی دارد.



وی همچنین افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از روند توسعه ارتباطات و همکاری­های پارلمانی دو کشور بویژه میان کمیسیون ­های تخصصی در مجالس ایران و کوبا حمایت می ­کند.



رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم ایستادگی در مقابل زورگویی­ و یکجانبه گرایی آمریکا در جهان گفت: سابقه مداخلات آمریکا در مناطق مختلف جهان نشان می­دهد که اقدامات این کشور تاکنون ثمره­ای جز ناامنی و بی ثباتی نداشته است.



وی در ادامه افزود: 40 سال دشمنی و کینه­ توزی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران که در قالب انواع فشارها اعم از تحریم­ها و تهدیدها اعمال شده است، نتوانسته خللی در مبارزه دولت و ملت ایران علیه زورگویی و مداخلات این کشور و همپیمانانش ایجاد کند و همچنان با قدرت به مقاومت و ایستادگی خود ادامه می ­دهیم.

فلاحت ­پیشه در پایان این دیدار گفت: ایران ، کوبا و سایر کشورهای آزاد جهان می­ بایست با اتحاد و همدلی به مبارزه مشترک با جنبه ­های نوین استعمار آمریکایی در جهان ادامه دهند.

الکسیس باندریچ وگا، سفیر کوبا در تهران نیز در همین دیدار با تاکید بر اشتراکات دو کشور گفت: ملت و دولت انقلابی ایران و کوبا در طول سال­ها مبارزات پرافتخار و خستگی ناپذیر خود با استعمار آمریکا ، هرگز از پای ننشسته ­اند و با قدرت به مقاومت و ایستادگی ادامه می­ دهند.

 

وی در ادامه گفت: تهدید و اعمال فشار بر ایران بعنوان کشوری مستقل و قدرتمند، فاقد تاثیر است و از اشتباهات آمریکای ترامپ محسوب می ­شود.



سفیر کوبا در تهران با اشاره به تداوم بحران در ونزوئلا و دیگر نقاط جهان گفت: استعمار آمریکا همواره موجب رشد و گسترش ناامنی و هرج و مرج در نقاط مختلف جهان است تا از این طریق به غارت ثروت ملی دیگر کشورها بپردازد.



وگا در پایان از تمایل مجلس نمایندگان کوبا برای گسترش همکاری­ در زمینه­ های مختلف با مجلس شورای اسلامی خبر داد./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 280211
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار