خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/04/12 - 15:20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عباس‌زاده مشکینی:

مجلس باید در جریان مذاکرات ایران و آژانس قرار گیرد/ تاکید مجلس بر اجرای قانون لغو تحریم‌ها

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه نمایندگان باید در جریان مذاکرات و تصمیمات ایران و آژانس باشند، گفت: مجلس بر اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تاکید دارد لذا هر تصمیمی باید در چارچوب این قانون اتخاذ شود.

محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به سفر هفته آینده معاون مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران، گفت: مجلس شورای اسلامی بر اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تاکید دارد و طبق این قانون و پایان توافق بین ایران و آژانس تصاویر دوربین‌ها در اختیار آژانس قرار نمی‌گیرد.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: در صورتی که مسئولان آژانس با سفر به تهران دنبال پایش و رصد بالاتر از پروتکل‌ها و استانداردها هستند یا اگر بر اساس برجام انتظاری از ما دارند، باید بدانند که با توجه به عدم پایبندی طرف‌های مقابل ایران به برجام، ایران اطلاعاتی را در اختیار آنها قرار نمی دهد زیرا آمریکا و کشورهای اروپایی طرف توافق به تعهدات خود عمل نکردند لذا انتظار نابجایی از ما دارند.



وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از هر نوع همکاری در صورت پایبندی طرف‌های مقابل به توافق استقبال می‌کند، تصریح کرد: در هر حال مجلس شورای اسلامی طبق قانون باید در جریان روند مذاکرات قرار گیرد. بنابراین هر تصمیم که در این سفر گرفته شود اعم از تمدید توافق ایران و آژانس یا هر تصمیم دیگری باید مجلس در جریان قرار گیرد و هر تصمیم با توجه به نظر مجلس گرفته شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 322415
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار