خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/01/04 - 20:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رئیس هیأت پارلمانی آفریقای جنوبی در اجلاس بین المجالس اندونزی :

مجلس آفریقای جنوبی از گسترش روابط با ایران قویا حمایت می‌کند

رئیس هیأت پارلمانی آفریقای جنوبی در دیدار با هیات پارلمانی ایران، گفت: اراده سیاسی تمام مقامات پارلمانی و دولتی آفریقای جنوبی تعمیق روابط فیمابین است‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، رئیس هیأت پارلمانی شرکت کننده آفریقای جنوبی در اجلاس بین المجالس جهانی در بالی اندونزی در دیدار با هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به موقعیت جغرافیایی راهبردی ایران در منطقه و جهان ، روابط دو کشور را تاریخی و دوستانه خواند و گفت : اراده سیاسی تمام مقامات پارلمانی و دولتی آفریقای جنوبی تعمیق روابط فیمابین است‌.



وی افزود : گرچه تحریم های وضع شده علیه ایران بسیار سخت و دشوار بوده و روابط اقتصادی ایران را هدف قرار داده است اما باز هم باید برنامه جدیدی برای گسترش همکاری‌ها و تعاملات مشترک سیاسی، اقتصادی و فرهنگی یافت.



وی افزود : مجالس دو کشور باید موتور محرکه این تعاملات باشند و از مصادیق این همکاری ها ، ایجاد انسجام و اتحاد مواضع در نهادهای بین المللی از جمله اتحادیه بین المجالس است.



در ادامه این دیدار ، مجتبی رضاخواه ، رئیس هیأت ایران در اجلاس مزبور با تقدیر از اراده سیاسی مقامات آفریقای جنوبی مبنی بر اهمیت گسترش روابط با ایران ابراز داشت : مجلس شورای اسلامی نیز از توسعه روابط دو کشور در همه زمینه ها حمایت می کند و آمادگی دارد  با تبادل سفر گروه های دوستی دو کشور ، تحرکات تازه ای در روابط و همکاری های فیمابین پدید آید.



رضاخواه گفت : بخش‌های نفت ، پتروشیمی، کشاورزی ، داروسازی، صنعت و معدن از جمله بخش های مناسب برای سرمایه گذاری مشترک به شمار می روند .



یادآور می شود آقایان محمودوند و فتحی از هیأت اعزامی ایران نیز در این ملاقات حضور داشتند./



پایان پیام

  • کد خبر : 339254
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار