خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/10 - 11:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نظری:

لغو محاصره یمن امری ضروری است/ لزوم اجرای مفاد منشور ملل برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی

نماینده مردم خمین در مجلس گفت: تجاوز ائتلاف عربی به یمن اقدامی خلاف قوانین و منشور سازمان ملل متحد محسوب می شود زیرا در فصل اول این منشور به وضوح بر حفظ صلح و امنیت بین‌المللی تاکید شده است.

علیرضا نظری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با رایزنی امیرعبداللهیان و مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن در مسقط و تأکید بر لغو محاصره این کشور، گفت: تجاوز ائتلاف عربی به یمن اقدامی خلاف قوانین و منشور سازمان ملل متحد محسوب می شود زیرا در فصل اول این منشور به وضوح  بر حفظ صلح و امنیت بین‌المللی تاکید شده است.






نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طی سالیان گذشته زنان، کودکان و مردان بی گناه یمن با حملات هوایی و زمینی بی رحمانه ائتلاف عربی کشته شده و جان خود را از دست داده اند، اظهار کرد: در واقع امروزه شاهد فاجعه انسانی در یمن هستیم.



وی ادامه داد: این مهم در حالیست که مجامع بین المللی در مقابل تجاوز به این سرزمین سکوت کرده و موضع گیری جدی اتخاذ نمی کنند که نشان دهنده رفتار سلیقه ای دنیای استکبار خصوصا کشورهای غربی است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در واقع کشورهای غربی خصوصا آمریکایی ها از طریق جنگ در یمن در حال درآمدزایی هستند زیرا تسلیحاتشان را به این ائتلاف متجاوز می فروشند.



عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بحران یمن باید از طریق گفتگوهای یمنی-یمنی حل و فصل شود، خاطرنشان کرد: در واقع دخالت ائتلاف عربی و قدرت های فرامنطقه ای در امور این کشور امری اشتباه است زیرا مردم و همچنین گروه های سیاسی یمنی باید سرنوشت خود را مشخص و تعیین کنند./



پایان پیام




  • کد خبر : 354401
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم