خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/29 - 16:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمی جهان‌آبادی با اشاره به نشست آتی وزرای خارجه آلمان، انگلیس، فرانسه و آمریکا:

لغو تحریم‌ها تنها راهکار اروپا برای ادامه اجرای تعهدات برجامی از سوی ایران است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است اجماع کاملی میان ارکان حاکمیت ذیل مصوبه مجلس درباره برجام، صورت گرفته و این صدای واحد باعث شده غربی‌ها چاره‌ای جز پذیرش شرایط ایران نداشته باشند.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نشستی که قرار است میان وزرای خارجه فرانسه، انگلیس و آلمان با همتای آمریکایی آنها پیرامون توافق هسته‌ای با ایران برگزار شود، گفت: طرف غربی در وضعیت سختی قرار گرفته است.



نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: اروپایی ها از سویی می دانند چارچوب قابل توافقی به جز برجام برای حل مسأله هسته ای ایران وجود ندارد و از سوی دیگر با خروج آمریکا از این توافقنامه و بی توجهی اروپایی ها به برجام، امکان اجرای تعهدات در همه ابعاد وجود نداشته و نیاز به مذاکره میان خود دارند.



وی افزود: از طرف دیگر ایران نیز ضرب الاجلی برای آنها جهت بازگشت به حالت پیش از برجام و حتی بیشتر از آن مثل پروتکل الحاقی و سایر تعهدات، تعیین کرده است از این رو غرب هم فرصتی ندارد و هم نمی خواهد چارچوب برجام را از دست دهد چرا که می داند دیگر نمی تواند به نتیجه مشابهی در آینده برسد.



رحیمی جهان آبادی اضافه کرد: هم اکنون اروپایی ها تحت فشار ایران قرار گرفته و به دنبال راهکاری هستند تا هم ایران این توافقنامه را اجرا کند و هم بتوانند به تعهداتی که ایران نیاز دارد، عمل کنند.



وی تأکید کرد: تکلیف ما مشخص است و اجماع کاملی میان ارکان حاکمیت، ذیل مصوبه مجلس صورت گرفته و این صدای واحد باعث شده غربی ها چاره ای جز پذیرش شرایط ایران نداشته باشند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون کشورهای غربی به دنبال راهکاری هستند تا هم مشکل خود را حل کنند و هم رضایت ایران را جلب کنند که در این راستا بهترین راه اعلام لغو تمام تحریم ها از سوی آنها است./



پایان پیام

  • کد خبر : 314254
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار