خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/08/26 - 20:39
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
در دیدار سفیر بلغارستان با رئیس گروه دوستی پارلمانی مطرح شد؛

لزوم گسترش دیپلماسی پارلمانی برای توسعه همکاری های دوجانبه

در دیدار سفیر بلغارستان در تهران با رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بلغارستان طرفین بر لزوم گسترش دیپلماسی پارلمانی برای توسعه همکاری ها و تحکیم روابط فی‌مابین تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت خانم نیکولینا استفانوا کنوا، سفیر جمهوری بلغارستان در تهران امروز دوشنبه (26 آبان ماه) با عباس مقتدایی، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – جمهوری بلغارستان دیدار و گفتگو کرد.



مقتدایی در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه مناسبات دوستانه دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلغارستان از ظرفیت و توانمندی­های بالایی برخوردارند که می بایست از آنها برای ارتقاء سطح همکاری­ها و تحکیم و تقویت ارتباطات فیمابین استفاده کرد.



وی همچنین افزود: تعاملات پارلمانی بویژه میان گروه­های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور، قادر است تا با شناسایی موانع و مشکلات موجود در مسیر توسعه همکاری­ها و کمک به رفع آنها، بسترهای لازم برای گسترش هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در عرصه های مختلف را فراهم نماید.



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – بلغارستان در ادامه این دیدار گفت: تقویت همکاری­های اقتصادی، صنعتی، علمی و دانشگاهی بین دو کشور، از سوی گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بلغارستان درحال پیگیری است.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، سیاست اعمال فشار و تحریم­های ضدبشری رئیس جمهور شکست خورده آمریکا علیه کشورمان را بی ­نتیجه خواند و افزود: چهل سال تحریم و اعمال فشار آمریکا علیه ملت ایران جز کمک به توسعه و پیشرفت کشور و تقویت استقلال و استغنای ایران اسلامی، ثمره دیگری نداشته است.  



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار، افزایش تعاملات و همکاری­های جمهوری اسلامی ایران و بلغارستان با تلاش و کوشش مسئولان سیاسی و پارلمانی دو کشور را خواستار شد.



نیکولینا استفانوا کنوا، سفیر جمهوری بلغارستان در تهران نیز در این دیدار گفت: دیپلماسی پارلمانی، به عنوان راهکاری مهم، بسترهای لازم برای توسعه ارتباطات و همکاری­های دو کشور در بخش­های مختلف و مورد علاقه را فراهم می کند.



وی همچنین افزود: جمهوری اسلامی ایران، کشوری با اهمیت در منطقه و جهان است و در سیاست خارجی بلغارستان از جایگاه ویژه و مهمی برخوردار است.



سفیر بلغارستان در ادامه این دیدار گفت: سال 2021، مقارن است با یکصد و بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط سیاسی و دیپلماتیک بین دو کشور اما قدمت ارتباطات دو ملت به قرن­ها قبل باز می­گردد بنابراین ضروری است تا ارتباطات و همکاری­های فیمابین بیش از پیش تقویت شود.   



خانم استفانوا در پایان این دیدار نسبت به اجرایی شدن کلیه توافقات منعقد شده بین دو کشور که می­تواند به ارتقاء سطح مناسبات فعلی منجر شود، ابراز امیدواری کرد.



در این دیدار خانم دکتر سارا فلاحی، نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی و نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی و سیروان نیز حضور داشت و بر لزوم آشنایی بیشتر دو ملت با فرهنگ و آداب و رسوم یکدیگر، نقش زنان دو کشور در رشد و ترقی جامعه و همچنین کمک به گسترش همکاری­های علمی، فرهنگی و اجتماعی فیمابین تاکید کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 308157
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار