خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/06/28 - 14:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مالکی تاکید کرد

لزوم پیگیری حقوقی و سیاسی پرونده ترور شهید سردارسلیمانی در محافل بین‌المللی

عضو کمیسیون امنیت ملی  و سیاست خارجی از لزوم طرح ترور سردار سلیمانی از سوی قوای سه گانه در محافل بین المللی گفت.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به پیگیری های سیاسی و قضایی پرونده ترور سردار سلیمانی در مجامع بین المللی، گفت: خباثت آمریکایی ها و نوع شهادت سردار سلیمانی، بر کسی پوشیده نیست، آمریکایی ها فرمانده جهان اسلام را ترور کردند که بر خلاف تمام قواعد بین المللی، قضایی و حقوق بشری است.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در زمان ترور سردار سلیمانی همه کشورها، محافل حقوقی، قضایی و دیپلماسی کشورهای اسلامی و غیر اسلامی این جنایت دولت آمریکا را محکوم کردند، اکنون به پشتوانه افکار عمومی در سطح بین المللی که در خصوص شهادت سردار سلمانی به وجود آمده می توان موضوع جنایت را در دو بخش قضایی- حقوقی و دیپلماسی پیگیری کرد.



وی اظهار داشت: در ابعاد حقوقی باید قوه قضاییه و بخش مرتبط با حقوق بشر موضوع را پیگیری کنند و با تشکیل پرونده و طی روالی که در بین کشورها عرف است، موضوع پرونده ترور سردار سلیمانی را تا محکوم کردن جنایت کار پیگری کنند.



مالکی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه در حوزه دپیلماسی خلاء هایی وجود داشت، اما اکنون جمهوری اسلامی می تواند فشارهای سیاسی و حقوقی برآمریکا بیاورد و چهره واقعی آن را به جهان نشان دهد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نشست وزیر خارجه با اعضای این کمیسیون، گفت: در وزارت خارجه کمیته ای برای پیگیری های دیپلماسی ترور سردار سلیمانی تشکیل شده است، از سوی دیگر انتظار می رود هر یک از قوا در محافل بین‌‌المللی این جنایت را مطرح کند تا در تاریخ و حافظه مردم دنیا ثبت شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 327472
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار