خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/19 - 14:27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی در دیدار با سفیر روسیه در تهران مطرح کرد؛

لزوم همکاری پارلمان‌های عضو بریکس برای پشبرد اهداف مشترک

مدیرکل بین الملل مجلس در دیدار با سفیر روسیه در تهران بر لزوم همکاری پارلمان های عضو بریکس در مسیر پیشبرد اهداف کشورهای عضو این پیمان و در چارچوب مجمع پارلمانی بریکس در سن پترزبورگ تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، الکسی ددوف سفیر فدراسیون روسیه در تهران صبح امروز (چهارشنبه ١٩ اردیبهشت ماه ١٤٠٣) با کاظم شافعی مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

شافعی در ابتدای این دیدار با اشاره به روزهای پایانی مجلس یازدهم شورای اسلامی، روند توسعه ارتباطات پارلمانی دوکشور را در دوره مذکور مثبت ارزیابی کرد و تداوم رویکرد تقویت و تحکیم بیش از پیش مناسبات فیمابین در مجلس دوازدهم را مورد تاکید قرار داد.

وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب همسایگی توسعه روابط با روسیه را بعنوان یک اولویت مهم در دستور کار دارد.

مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بر پیگیری و اجرایی شدن توافقات صورت گرفته میان دو کشور تاکید و مسائل مورد اهتمام تهران - مسکو را تشریح کرد.

شافعی در پایان این دیدار با اشاره به برگزاری دهمین مجمع پارلمانی بریکس در سن پترزبورگ، بر لزوم تقویت همکاری های پارلمانی برای پشبرد اهداف مشترک کشورهای عضو در زمینه های مختلف تاکید کرد.

سفیر فدراسیون روسیه در تهران: مراودات پارلمانی نقش مهمی در رفع موانع و تسهیل روابط دولتی دارد

الکسی ددوف سفیر فدراسیون روسیه در تهران نیز در این دیدار ضمن استقبال از توسعه و گسترش همکاری‌های پارلمانی در مجلس دوازهم شورای اسلامی، گفت: جمهوری اسلامی ایران و شورای فدراسیون روسیه دارای مواضع و راهبردهای مشترک در زمینه های مختلف هستند، لذا از تداوم این سطح از روابط حمایت می کنیم.

وی در همین راستا افزود: مراودات پارلمانی نقش مهمی در رفع برخی از موانع و تسهیل روابط دولتی دو کشور دارد. طرفین در این دیدار ضمن ارائه آخرین تحولات مناسبات فیمابین، در خصوص مسائل مشترک و قابل توجه از جمله موضوعات دوجانبه تبادل نظر کردند./

پایان پیام

  • کد خبر : 378151
کلمات کلیدی
صادق حسینی توسل
خبرنگار

صادق حسینی توسل

آخرین اخبار