خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/30 - 19:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عمویی در دیدار با سفیر جدید مکزیک در تهران تاکید کرد؛

لزوم تقویت ارتباطات دوستانه ایران و مکزیک با تلاش سفرای دو کشور

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران - مکزیک در دیدار با سفیر جدید مکزیک در تهران بر لزوم تحکیم و تقویت ارتباطات دوستانه فیمابین با تلاش و کوشش سفرای دو کشور، تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، گییرمو آلخاندرو پونته اوردوریکا، سفیر جدید مکزیک در تهران روز سه شنبه (30 دی ماه) با ابوالفضل عموئی، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – مکزیک دیدار و گفت‌وگو کرد.



عمویی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط دوستانه دو کشور گفت: سابقه دیرینه مناسبات جمهوری اسلامی ایران و مکزیک و غنای فرهنگی و تمدنی دو کشور، نقش مهمی در ارتقاء سطح همکاری های فیمابین دارد.   



وی بر همین اساس افزود: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مکزیک در مجلس شورای اسلامی از روند گسترش ارتباطات و همکاری های دو کشور در عرصه های مختلف حمایت می­‌کند.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ظرفیت‌های فراوان همکاری بین دو کشور، امکان توسعه همکاری‌های فیمابین در عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری را تسهیل می کند.



نماینده مردم تهران،شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار، بر لزوم تحکیم و تقویت ارتباطات دوستانه فیمابین با تلاش و کوشش سفرای دو کشور، تاکید کرد.



گییرمو آلخاندرو پونته اوردوریکا، سفیر مکزیک در تهران نیز در این دیدار گفت: بسط و گسترش مناسبات با جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف و مورد علاقه دو کشور، مورد توجه و علاقمندی مسئولان سیاسی و پارلمانی مکزیک است.



سفیر مکزیک در ادامه این دیدار افزود: توانمندی های فراوان دو کشور در زمینه های مختلف، می­تواند سطح مبادلات دو کشور را بهبود و ارتقاء بخشد.



وی در پایان این دیدار نسبت به توسعه همکاری های پارلمانی تهران – مکزیکو سیتی با  همکاری گروه های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور، ابراز امیدواری کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 312460
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار