خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/03 - 16:00
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
میرتاج الدینی با اشاره به برگزاری نشست روند آستانه مطرح کرد؛

لزوم تعبیه شرایط بازگشت آوارگان سوری به کشورشان با کمک مجامع بین المللی

عضو فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی مجلس با تاکید بر اینکه سازمان ملل و دیگر مجامع بین المللی تاثیرگذار باید زمینه بازگشت آوارگان سوری به کشورشان را فراهم و تسهیل کنند، گفت: مردم سوریه نیازمند ثبات و پایداری هستند و این در گرو از بین رفتن افراطی گری است.

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به برگزاری نشست روند آستانه به میزبانی ایران، گفت: مردم سوریه به دلیل فشارهای سیاسی و اقتصادی غرب همچنان دچار مسائل مختلفی مانند بحران های انسانی و چالش های تجاری هستند.



نماینده مردم  تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آوارگان سوری درصدد بازگشت به کشورشان هستند، اظهار کرد: بر این اساس سازمان ملل و دیگر مجامع بین المللی تاثیرگذار باید تلاش کنند زمینه بازگشت این افراد فراهم و تسهیل شود.



وی ادامه داد: همچنین گفتگوهای سیاسی داخلی این کشور باید به صورت مستمر برگزار شود تا شاهد رفع تنش ها و سودجویی برخی جریانات تندرو در این کشور باشیم؛ به عبارتی مردم سوریه نیازمند ثبات و پایداری هستند که در گرو از بین رفتن افراطی گری است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان نباید فراموش کرد که احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه از دیگر مسائلی است که باید از سوی کشورهای منطقه و همسایه مورد توجه قرار بگیرد. در واقع باید سوءتفاهم میان کشورها باید برطرف شود تا شاهد تقویت روابط همسایگان باشیم.



عضو فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: در این بین بحران های امنیتی در سوریه را باید کنترل و از بین برود زیرا وجود هر تروریستی به ضرر همه ملت های منطقه است و این امر در نشست روند آستانه مورد توجه قرار گرفته است./



پایان پیام

  • کد خبر : 368769
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار