خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/02/25 - 15:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمی‌جهان آبادی:

لزوم تسهیل حضور بخش خصوصی در آمریکای لاتین/ سفرا زمینه توسعه صادرات را فراهم کنند

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: دستگاه دیپلماسی باید از طریق سفرای ایران در کشورهای آمریکای لاتین، زمینه حضور بازرگانان و بخش خصوصی را تسهیل و فراهم کند تا شاهد صادرات تولیدات ایرانی به این منطقه باشیم.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ‌ملت، در خصوص اهمیت تقویت همکاری‌های دوجانبه با کشورهای آمریکای لاتین، گفت: کشورهای توسعه یافته صنعتی و اقتصادی متعددی در زمره کشورهای آمریکای لاتین وجود دارند که می تواند فرصت خوبی برای همکاری و توسعه اقتصادی با ایران باشند.



نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره رویکرد کشورهای آمریکای لاتین در عرصه سیاست خارجی، اظهار کرد: عموما این کشورها دارای سیاست استقلال طلبی بوده و همانند کشورمان با دنیای استکبار و در راس آنان ایالات متحده روابط خوبی ندارند که این مهم می تواند پیوند دهنده خوبی برای افزایش سطح تعاملات این کشورها با جمهوری اسلامی باشد.



وی با بیان اینکه روابط سیاسی کشورمان با آمریکای لاتین نسبتا مناسب است و این مهم سابقه طولانی مدت دارد، ادامه داد: بر این اساس باید در عرصه اقتصادی نیز اقدامات جدی تری از سوی سفارتخانه های کشورمان صورت بگیرد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در واقع دستگاه دیپلماسی کشورمان باید از طریق سفرای ایران در این کشورها، زمینه حضور بازرگانان و بخش خصوصی را تسهیل و فراهم کند تا شاهد صادرات تولیدات ایرانی به این منطقه باشیم.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید یادآور شد آمریکای لاتین یکی از حوزه هایی است که واشنگتن علاقه بسیاری برای نفوذ دارد اما هیچگاه موفق نشده از این رو افزایش و توسعه سطح روابط کشورمان با این منطقه می تواند شکست دیگری برای کاخ سفید در عرصه سیاست خارجی محسوب شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 342008
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار