خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/01/12 - 14:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
میر تاج‌ الدینی:

لزوم بهره‌مندی از ارزهای ملی برای تقویت مناسبات دوجانبه اقتصادی تهران-جاکارتا

رییس فراکسیون راهبردی مجلس گفت: تقویت مناسبات دوجانبه اقتصادی تهران-جاکارتا می تواند بر اساس ارزهای ملی صورت بگیرد تا موانع بر سر راه نقل و انتقالات مالی نیز برطرف شود.

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به روند صعودی حجم مبادلات تجاری اندونزی با ایران، گفت: جاکارتا امروزه به عنوان چهارمین کشور پر جمعیت دنیا تلقی می شود از این رو دستیابی به بازار این کشور می تواند برای شکوفایی اقتصادی کشورمان مطلوب باشد.



نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس ارزیابی های صورت گرفته اندونزی بزرگترین قدرت اقتصادی در جنوب شرقی قاره آسیا بشمار می رود، اظهارکرد: بر این اساس توسعه همکاری های تجاری می تواند برای هر دو کشور سودمند باشد.



وی با اشاره به اینکه اندونزی به دلایل مختلف فنی از اوپک خارج شده است، ادامه داد: بنابراین صادرات محصولات حوزه انرژی به این کشور یکی از ظرفیت هایی است که می توان برای کشورمان ارزآوری کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه توسعه دیپلماسی پارلمانی می تواند به تقویت روابط دو کشور در ابعاد مختلف کمک شایانی کند، افزود: در واقع با توجه به عضویت کشورمان و اندونزی در مجالس آسیایی، می توان اذعان کرد گسترش روابط تجاری میان دو کشور می تواند زمینه ساز توسعه روابط اقتصادی از طریق کمیته دائمی امور اقتصادی و توسعه پایدار با دیگر کشورهای مجالس آسیایی باشد.



رییس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید یادآور شد تقویت مناسبات دوجانبه اقتصادی می تواند بر اساس ارزهای ملی صورت بگیرد تا موانع بر سر راه نقل و انتقالات مالی نیز برطرف شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 339345
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار