خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/24 - 15:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس:

لزوم برقراری آتش بس در یمن/ شاهد نقض قوانین بشر دوستانه توسط ائتلاف عربی هستیم

عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: ابتکار برقراری آتش بس موجب شد کمی از آلام مردم یمن کاهش یابد، اما متاسفانه متجاوزان عربی بارها این آتش بس را شکستند و به این سرزمین حمله کردند که نقض تعهد بین المللی محسوب می شود.

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت دیدار مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان با مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن، گفت: ابتکار برقراری آتش بس موجب شد کمی از آلام مردم یمن کاهش یابد اما متاسفانه متجاوزان عربی بارها این آتش بس را شکستند و به این سرزمین حمله کردند که نقض تعهد بین المللی محسوب می شود.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه  بحران یمن باید پایان یابد زیرا سالیان زیادی است که مردم این کشور دچار تجاوزگری و خونریزی ائتلاف عربی هستند، اظهار کرد: در واقع این یستادگی موجب شده دشمنان مردم یمن در باتلاقی گیر کنند که بیرون آمدن برایشان آبروریزی محسوب شده و ادامه این روند نیز برایشان هزینه های زیادی را در بر خواهد داشت.



وی با بیان اینکه رفع محاصره یمن برای ارسال کمک های بشردوستانه از سوی کشورها مختلف به یمن امری ضروری است، ادامه داد: متاسفانه ائتلاف عربی علاوه بر کشتار مردم یمن از طریق تسلیحات ساخته شده غربی ها، از رساندن کمک های اولیه برای تامین نیازهای اولیه انسان ها نیز جلوگیری می کنند که بر خلاف قوانین بشردوستانه است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده که راه حل نظامی در یمن منجر به نتیجه نخواهد شد و این تجاوزگری باید پایان یابد اما متاسفانه غربی ها از این موضوع سوءاستفاده کرده و با فروش تسلیحات به ائتلاف یاد شده به شعله گرفتن آتش این جنگ دامن می زنند.



عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک روزی شاهد شکست ائتلاف عربی خواهیم بود زیرا آنها روزی تصور می کردند در چند ساعت و چند روز می توانند کنترل یمن را بدست بگیرند اما اکنون مشاهده می شود که در سرزمین خودشان نیز امنیت ندارند و موشک های یمنی آنها را تهدید می کند که این موضوع تایید کننده این امر خواهد بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 357110
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم