خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/17 - 09:37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عباس زاده مشکینی:

لزوم افزایش مناسبات ایران با جامعه جهانی/ کشورهای تروئیکای اروپایی و آمریکا سابقه استعماری دارند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد جامعه جهانی مشمول همه کشورهای دنیا می شود، نه صرفا کشورهای تروئیکای اروپایی و آمریکا.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت رایزنی‌های سیاسی میان ایران با کشورهای اروپایی، گفت: متاسفانه عده ای همواره تاکید کردند که باید با جامعه جهانی ارتباط داشته باشیم اما این افراد کشورهای تروئیکای اروپایی و آمریکا را جامعه جهانی می دانستند.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این مهم در حالیست که اروپا صرفا به کشورهای حاضر در برجام ختم نمی شود و شامل کشورهایی مانند نروژ، پرتغال و غیره نیز می شود.



وی با اشاره به اینکه منطق درست به معنای افزایش سطح تعامل با همه کشورهای دنیا است، ادامه داد: بر این اساس دستگاه سیاست خارجی کشورمان درصدد توسعه مناسبات است که یادداشت تفاهم رایزنی‌های سیاسی میان ایران و نروژ نیز در این راستا تلقی می شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: کشورهای اروپایی عموما واقع گرایانه به توسعه روابط نگاه می کنند از این رو حرکت در چارچوب های دیپلماتیک می تواند کمک شایانی کند تا منافع مشترک حاصل شود.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هر چند برخی کشورهای اروپایی و آمریکا قصد سیطره بر دنیا دارند و سابقه استعماری آنها برای همگان مشهود است که باید حساب آنها را از دیگر کشورها جدا کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 343343
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار