خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/11/17 - 11:45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عباس زاده مشکینی:

لزوم افزایش فعالیت کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عراق/ موانع تبادلات اقتصادی باید برطرف شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواستار افزایش فعالیت کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عراق شد تا موانع موجود در حوزه تجاری برطرف و سطح تبادلات اقتصادی افزایش یابد.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به محورهای مذاکره تلفنی رئیس جمهور کشورمان با نخست وزیر عراق، گفت: کشور عراق عمق راهبردی ایران محسوب می شود و تهران نیز نیز جایگاه خاصی برای بغداد دارد.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی با معدود کشورهایی منافع مشترک مانند عراق دارد، اظهار کرد: عراق بیشترین مرز مشترک را با جمهوری اسلامی ایران دارد از این رو فعالیت مشترک دو کشور می تواند موجب توسعه و پیشرفت در ابعاد مختلف شود.



وی با اشاره به اینکه عراق کشوری جنگ زده بوده و سالیان متمادی درگیر مشکلات متعدد است، ادامه داد: این مهم در حالیست که ایران دارای تجربه خوبی در حوزه بازسازی بعد جنگ با توجه به ظرفیت تکنولوژیکی ایت از این رو می تواند بسیاری از نیازهای این کشور برای بازسازی را تامین کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم  با تاکید بر اینکه ایران و عراق، دو کشور مهم جهان اسلام و تشیع هستند لذا دل دو ملت در کربلا و عتبات عالیات می تپد که در تاریخ بی نظیر است، افزود: در واقع مرز نمی تواند عامل جدایی دو ملت باشد و این در حالیست که بسیاری از بدخواهان تلاش کردند روابط ملت دو کشور را دچار آسیب کنند.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خواستار افزایش فعالیت کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور شد تا موانع موجود در حوزه تجاری  برطرف و سطح تبادلات اقتصادی افزایش یابد./



پایان پیام

  • کد خبر : 336850
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار