خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/25 - 13:05
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
خمسه ای در کارگروه حقوقی و قضایی اتاق وضعیت فلسطین؛

لزوم اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت در مورد توقف تجاوز به غزه/ همپیمانان صهیونیست‌ها باید پاسخگوی نسل کشی فلسطینیان باشند

رییس کارگروه حقوقی و قضایی اتاق وضعیت فلسطین با اشاره به اینکه سران رژیم صهیونیستی باید از سوی محاکم بین المللی مجازات شوند،گفت: قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل از سوی همپیمانان صهیونیست ها نادیده گرفته می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست کارگروه حقوقی و قضایی اتاق وضعیت فلسطین پیش از ظهر امروز (یکشنبه 25 شهریورماه) با حضور رییس، اعضای کارگروه و همچنین تعدادی از حقوقدانان و فعالان عرصه فلسطین برگزار شد.

خمسه ای با انتقاد از عملکرد نهادهای بین المللی در مقابله و رویارویی با صهیونیست ها، گفت: نسل کشی و کشتار افراد بی گناه موضوعی است که جرم انگاری شده اما نهادهای مربوطه به این موضوع رسیدگی نمی کنند.

رییس کارگروه حقوقی و قضایی اتاق وضعیت فلسطین در این زمینه، اظهار کرد: به عبارتی علی رغم اینکه صهیونیست ها نتوانستند همانند موارد مشابه گذشته از ابزار رسانه ای خود برای سرپوش گذاشتن جنایاتشان بهره ببرند، اما همچنان شاهد بی تفاوتی مجامع بین المللی حقوق بشری هستیم.

وی با اشاره به اینکه طی هفته های اخیر شاهد افزایش تنش در کرانه باختری و غیره هستیم که این امر سبب شده تعداد شهدا و مجروحان افزایش یابد، افزود: این مهم در حالیست که سکوت غربی ها همچنان ادامه دارد از این رو آنها هم شریک جرم صهیونیست های غاصب هستند.

خمسه ای با بیان اینکه مقررات بین‌المللی و جرایم نسل‌کشی مصداق های روشنی دارند که بسیاری از آنها در غزه رخ داده است، ادامه داد: بر این اساس باید محاکم بین المللی برگزار شود و سران رژیم صهیونیستی محاکمه شوند.

رییس کارگروه حقوقی و قضایی اتاق وضعیت فلسطین در این زمینه، گفت: به عنوان مثال مگر می شود تصاویر بمباران بیمارستان های شفا، المعمدانی، الاهلی و دیگر مراکز درمانی غزه را مشاهده کرد و در مقابل این نایت جنگی سکوت کرد.

 وی ضمن تاکید بر اینکه ملت های دنیا امروزه به خیابان ها می آیند و بر خلاف خواست دولتمردان خود، خواهان رسیدگی به جنایات بشری در غزه هستند، تصریح کرد: بر این اساس دادخواست‌های حقوقی و شکایات متعددی علیه رژیم صهیونیستی در محاکم بین المللی به ثبت رسیده که نیازمند رسیدگی است.

خمسه ای گفت: بدون شک در این راستا دیوان کیفری بین‌المللی لاهه نقش مهمی بر عهده دارد؛ چراکه این مجموعه نخستین محکمه برای رسیدگی به جنایات بین المللی و نسل کشی محسوب می شود.

رییس کارگروه حقوقی و قضایی اتاق وضعیت فلسطین با اشاره به اینکه دستورالعمل‌ های دیوان بین‌المللی دادگستری به منظور جلوگیری از افزایش تنش ها و توقف تجاوز به غره باید از سوی مجامع بین المللی مرتبط پیگیری شود، اظهار کرد: این مهم در حالیست که قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل نیز از سوی همپیمانان صهیونیست ها نادیده گرفته می شود.

وی با تاکید بر اینکه کشورهای ارسال کننده تجهیزات نظامی و سلاح به سرزمین های اشغالی نیز باید در مقابل افکار عموم دنیا پاسخگو باشند، خاطرنشان کرد: همه این کشورها در شرایط وخیم انسانی پیش آمده در باریکه غزه و نسل کشی فلسطینیان شریک هستند لذا باید مجازات شوند./

پایان پیام

  • کد خبر : 383352
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار