خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/03/08 - 11:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
امیرعبداللهیان در دیدار با سفیر چین در تهران:

لحن و ادبیات سیاسی و توهین آمیز مقامات کاخ سفید ، شایسته خودشان است

دستیار ویژه رئیس و مدیرکل بین الملل مجلس با سفیر چین در تهران دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حسین  امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس و مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی  بعدازظهر سه شنبه (7 خرداد 1398) با پانگ سن سفیر چین در تهران دیدار و گفتگو کرد.



دستیار ویژه رئیس و مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات دوستانه دو کشور گفت: روابط ایران و چین در همه زمینه ها بویژه در عرصه پارلمانی خوب و رو به گسترش است.



وی همچنین افزود: رایزنی و همکاری دو کشور در عرصه های منطقه ای و بین المللی بخوبی جریان دارد.



امیرعبداللهیان در ادامه این دیدار گفت: لحن و ادبیات مقامات آمریکایی در ارتباط با ایران تند و نامناسب و شایسته خودشان است. احدیی در ایران به ادبیات سیاسی سخیف کاخ سفید اعتنا نمی کند.



امیرعبداللهیان در پایان این دیدار از تلاشهای مثبت و سازنده سفیر چین در توسعه و گسترش مناسبات دوستانه دو کشور تقدیر کرد.



پانگ سن سفیر چین در تهران نیز در این دیدار گفت: توسعه و گسترش مناسبات با جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف همواره مورد توجه و پیگیری  مقامات و مسئولان چینی قرار دارد.



وی افزود: دو کشور از توانمندی های فراوانی در عرصه های مختلف برخوردارند که استفاده از آنها  به گسترش بیش از پیش مناسبات دوستانه دو کشور کمک می کند.



سفیر چین در تهران در ادامه این دیدار گفت: نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به تامین امنیت و ثبات در منطقه از جمله مبارزه با تروریسم برجسته و ممتاز است.



وی با محکوم کردن فشارها و تهدیدات لفظی مقامات آمریکایی گفت: دوران یکجانبه گرایی و اعمال فشار بر کشورهای مستقل جهان به پایان رسیده است.



سفیر چین در تهران در پایان این دیدار نسبت به تحکیم و تقویت ارتباطات و همکاری های دو کشور ابراز امیدواری کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 281408
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار