خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/01/24 - 11:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
متفکر آزاد مطرح کرد:

قول مساعد نخست وزیر کره جنوبی برای حل مشکلات فعالان اقتصادی ایرانی

رییس گروه دوستی-پارلمانی ایران و کره جنوبی، از رفع مشکل تجار ایرانی فعال در کره جنوبی به عنوان یکی از مطالبات جدی رییس مجلس شورای اسلامی از نخست وزیر کره جنوبی در دیدار روز گذشته آنها یاد کرد.

روح اله متفکرآزاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در بیان جزییات درخواست رییس مجلس شورای اسلامی از نخست وزیر کره جنوبی برای حل مشکل تجار ایرانی فعال در این کشور، گفت: در دیدار نخست وزیر محترم کره جنوبی با آقای دکتر قالیباف که روز گذشته انجام شد، مذاکرات خوبی پیرامون استیفای حقوق مردم ایران در این کشور صورت گرفت.



نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آقای دکتر قالیباف در انتهای این دیدار خطاب به نخست وزیر کره جنوبی گفت که برای نشان دادن حسن نیت شما و برقراری روابط مطلوب بین دو کشور، انتظار داریم این کشور برای رفع مشکل تجار ایرانی فعال در کره جنوبی که با مشکل مواجه شده‌اند و حکم بین‌المللی نیز در مورد آنها صادر شده است، اقدام دوستانه‌ای انجام دهد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: رییس مجلس شورای اسلامی در نهایت لیستی از اسامی این تجار را با جزییات وضعیت آنها به نخست وزیر کره جنوبی تحویل دادند و آقای چانگ سیه کیون نیز قول داد که مساعدت لازم در این زمینه را انجام دهد.



رییس گروه دوستی-پارلمانی ایران و کره جنوبی، تاکید کرد: ما در قالب گروه دوستی-پارلمانی ایران و کره جنوبی از طریق دستگاه دیپلماسی کشور که این موضوع را بررسی خواهد کرد، روند رسیدگی به وضعیت این تجار را تا حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد./



پایان پیام 

  • کد خبر : 317431
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار