خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/21 - 15:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوری قزلجه در کمیته اقتصادیAPA:

قوانینی در راستای استفاده بهینه از منابع آب تصویب شود

رئیس کیمته دائمی امور اقتصادی و توسعه پایدارAPA بر لزوم در تصویب قوانین مربوط به استفاده بهینه از منابع آب تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نشست کمیته دائمی امور اقتصادی و توسعه پایدار APA، به ریاست غلامرضا نوری قزلجه، عضو گروه پارلمانی ایران در APA  و همراهی علی علیزاده، رئیس هیئت اعزامی، معصومه پاشایی بهرام، محمدمهدی زاهدی، جلیل رحیمی جهان آبادی از اعضای گروه پارلمانی کشورمان در این مجمع، روز سه شنبه ۲۰ دی ماه برگزار شد.



در ابتدای این جلسه، دبیرخانه مجمع مجالس آسیایی به ارائه گزارش مختصری از برگزاری نشست تخصصی کمیته دائمی امور اقتصادی و توسعه پایدار در سال ۲۰۲۱ پرداخت.



در ادامه این نشست و بر اساس دستور کار، ۸ قطعنامه  مربوط به این‌ کمیته مورد بررسی قرار گرفت که طی آن ۷ قطعنامه به تصویب رسید و یکی از آنها برای بررسی به نشست تخصصی بعدی این کمیته موکول شد.



غلامرضا نوری قزلجه، عضو گروه پارلمانی ایران در APA، در این نشست و در جریان بررسی قطعنامه های کمیته اقتصادی و توسعه پایدار به ارائه مواضع جمهوری اسلامی ایران در متن قطعنامه ها پرداخت.



غلامرضا‌نوری قزلجه باتوجه به کمبود آب در همه کشورها، بر تشویق پارلمان‌های عضو APA، در تصویب قوانین مربوط به استفاده بهینه از منابع آب در همه بخش‌ها همچون آب آشامیدنی، کشاورزی، صنعتی و... تاکید کرد.



قابل ذکر است، بحرین ریاست کمیته مذکور را در سال ۲۰۲۳ عهده دار شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 355286
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم