خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/03 - 09:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

قطعنامه ضدحقوق بشری اروپا وهن حقوق و عقلانیت است

رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه قطعنامه ضدحقوق بشری اروپا علیه ایران توهین به حقوق و عقلانیت است، گفت: پارلمان اروپا تحت فشارهای سیاسی برخی دولت‌های اروپایی و آمریکا چنین قطعنامه‌ای را صادر کرد.

موسی غضنفرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به قطعنامه ضدحقوق بشری پارلمان اروپا علیه جمهوری اسلامی ایرانی، گفت: اقدام پارلمان اروپا به لحاظ حقوقی مایه تاسف است، این میزان تعارضات حقوقی در سطح دنیا وجود دارد اما اروپایی‌ها هیچ اقدامی انجام نداده یا محکوم نکرده اند. پارلمان اروپا هیچ واکنشی هم نسبت به ترورهای انجام گرفته و شهادت دانشمندان ایرانی نشان نداده است.



رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: جنایاتی از سوی آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی در نقاط مختلف جهان انجام گرفته اما اروپایی‌ها هیچ واکنشی نداشتند، برخی افراد توسط عربستان قطعه قطعه شدند باز هم اقدامی از طرف اروپایی‌ها صورت نگرفت.



نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس یازدهم یادآور شد: پارلمان اروپا بر اساس حدس و گمان و اظهارات عده‌ای منافق تروریسم تصمیماتی را درباره ملت ایران گرفته که مایه تاسف است زیرا اروپا تصمیم غیراخلاقی، غیر حقوقی و غیر اصولی اتخاذ کرده است.



غضنفرآبادی با بیان اینکه اروپایی‌ها بهتر است استقلال خود در بیان مسائل حقوقی نشان دهند، گفت: اروپایی‌ها تحت نفوذ و سیطره آمریکا اقدام یا مصوباتی را علیه ملت ایران انجام دادند اما در برابر اقدامات ضد حقوق بشری پلیس آمریکا از جمله کشتن جورج فلوید سیاه پوست سکوت اختیار کردند.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اروپایی‌ها اطلاعاتشان را از جایی می‌گیرند که کاملا کذب و دروغ است، افزود: جمهوری اسلامی ایران با هر کسی که امنیت مردم را به هم بزند، برخورد قانونی خواهد کرد. در همان کشورهای اروپایی‌ها هم با چنین افرادی که امنیتشان را بر هم زند، برخورد می‌شود.



رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این اقدامات وهن به حقوق و عقلانیت و حتی به خودشان است، مردم دنیا به خصوص ملت بزرگ دنیا بصیر و آگاه هستند و می‌دانند پارلمان اروپا تحت فشار برخی دولت‌های اروپایی و آمریکا چنین قطعنامه‌ای را صادر کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 310641
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار