خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/03/01 - 16:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
طی پیامی صورت گرفت:

قدردانی اولادقباد از نماینده شورای ملی جمهوری اتریش

فریده اولادقباد رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در پیامی به مارتا بیسمان نماینده شورای ملی جمهوری اتریش از اقدام وی در خصوص "قانون طرح ممنوعیت استفاده از حجاب دانش آموزان دختر مدارس ابتدایی" در این کشور قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، فریده اولادقباد در پیامی به مارتا بیسمان نماینده شورای ملی جمهوری اتریش از اقدام وی درخصوص تصویب قانون طرح ممنوعیت استفاده از حجاب دانش آموزان دختر مدارس ابتدایی در این کشور قدردانی کرد.



متن پیام بدین شرح است:



 



سرکار خانم مارتا بیسمان



نماینده محترم شورای ملی جمهوری اتریش



 



عالیجناب



مایلم مراتب تقدیر و تشکر خود را نسبت به واکنش آگاهانه و شجاعانه سرکار عالی در حمایت از حجاب دختران و زنان مسلمان که در پی تصویب طرح ممنوعیت استفاده از حجاب دانش آموزان دختر مدارس ابتدایی، پارلمان کشورتان، به تاریخ 27/2/1398 صورت گرفت ابراز نمایم. تصویب این قانون، حجاب را به عنوان یک نماد مذهبی مورد حمله قرار می دهد، حال آنکه آزادی مذهب و عقیده، یکی از اصول بنیادین و شناخته شده حقوق بشر است.



آنچه مسلم است؛ این است که تصویب قانون مزبور و اعمال این گونه ممنوعیت ها و تبعیضها نسبت به دختران و زنان مسلمان در کشورهای غربی، مغایر با مقررات بدیهی حقوق بین الملل و حقوق بشر از جمله مفاد منشور ملل متحد و سایر کنوانسیون های بین المللی حقوق بشری به خصوص کنوانسیون حقوق کودک است. این اقدام که صریحة حق دسترسی برابر به فرمت های آموزشی را نقض می کند، تأثیری نامتناسب بر دختران و زنان مسلمان داشته و یک تبعیض مبتنی بر جنسیت و مذهب به شمار می رود.



در پایان، بار دیگر ضمن اعلام قدردانی خود، توفیق روزافزون سرکار عالی را از خداوند متعال خواستارم.



 



فریده اولاد قباد



رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی



جمهوری اسلامی ایران



 



پایان پیام/



 

  • کد خبر : 281049
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار