خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/29 - 10:45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
البغدادی در همایش حج برائت و لزوم دفاع از فلسطین؛

فلسطین مسئله نخست جهان اسلام/ حج ابراهیمی بمعنای ایستادگی مقابل صهیونیست‌ها است

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان گفت: حج ابراهیمی بمعنای ایستادگی مقابل صهیونیست‌ها است لذا باید اذعان کرد که فلسطین مسئله نخست جهان اسلام محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، همایش حج برائت و لزوم دفاع از فلسطین شامگاه (28 خردادماه) به همت کارگروه های تخصصی اتاق وضعیت فلسطین و مجمع جهانی قادمون برگزار می شود.

شیخ حسن البغدادی در این همایش با اشاره به اینکه برائت از مشرکان یکی از اهداف اساسی حج بیت الله الحرام محسوب می شود، گفت: در واقع پرتاب کردن سنگ بر اساس یک آداب خاص یکی از مصداق های ظاهری این موضوع است که نکات قابل تاملی را به همراه دارد.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان در این زمینه، اظهار کرد: مسلمانان از نژادها و قومیت های متعدد در کنار کعبه دور همدیگر جمع می شوند که این امر پیام مهمی را در بر می گیرد؛ به عبارتی افراد بر دین، اسلام و تولی به خدا اجتماع می کنند و در عین حال عنوان می کنند که از مشرکان بیزار هستند.

وی افزود: بدون شک این رویه یاد شده صرفا در سرزمین وحی تاثیری خاصی ندارد بلکه ابعاد بین المللی این حرکت دارای اهمیت است. موضوعی که در رویارویی با دشمنی ها و جنایت های ظالمان و مستکبران مورد تاکید قرار دارد.

البغدادی ادامه داد: به عبارتی این مناسک به افراد یاد می دهد که مطالبه گر عدالت باشند و در مقابل ظلم هایی همچون اشغالگری ایستادگی کنند؛ این امر صرفا مربوط به محیط زندگی افراد نمی شود بلکه همه جوامع را در بر می گیرد.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان تصریح کرد: به عنوان مثال افراد نباید نگاه کنند که در محل زندگی خودشان راحت هستند بلکه باید توجه داشته باشند مردم فلسطین دچار اشغالگری صهیونیست ها شده و ظلم های فراوانی را تحمل می کنند لذا نیاز به یاری دارند.

وی با اشاره به اینکه امروزه جبهه مقاومت در کنار مظلومان فلسطین ایستاده که مصداق وافعی برائت از دشمنانی مانند صهیونیست ها و آمریکایی ها است، تصریح کرد: بر این اساس هر مسلمان وظیفه دارد حج ابراهیمی در کنار حق بایستد و با کفر و جنایت مبارزه کند؛ زمانی محقق می شود که مسلمانان به مسئله اول جهان اسلام که همان مسئله فلسطین است توجه کنند./

پایان پیام

  • کد خبر : 379673
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار