خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/13 - 12:52
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
عباس زاده مشکینی با اشاره به بی ثمر بودن کارزار فشار حدا کثری ترامپ:

فعال بودن در عرصه بین الملل باعث نزول شیب تحریم ها می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیسات خارجی مجلس گفت: فعال بودن در عرصه بین الملل و خروج از حالت انفعال باعث نزول شیب تحریم‌ها می‌شود.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به شکست کمپین فشار حداکثری ترامپ علیه ایران گفت: طراحی اعمال فشارها به جمهوری اسلامی ایران از طرف آمریکا ریشه در ماهیت نظام سلطه و ماهیت عدالت محور جمهوری اسلامی دارد که دو قطبی را با ماهیت متفاوت ایجاد کرده است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: ماهیت نظام سلطه، خودخواهی، استکباری، استعماری و دو گانگی در تعاریف فضائل انسانی است؛ فضائلی مانند آزادی بیان و حقوق بشر از جمله موضوعاتی هستند که نظام سلطه می‌تواند از این مفاهیم تعاریف دوگانه ارائه دهد.



وی افزود: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی شعار گفتمان عدالت است به همین دلیل فشارها بر کشورمان ادامه دارد و از آنجایی که نظام حاکم بر مناسبات جهان، ماهیت، بستر‌ها و ساز و کار‌هایی مشخص کرده، میزان شدت  فشار ها  به نوع مدیریت و بازیگری دستگاه سیاست خارجی کشور در عرصه نظام بین الملل بر می‌گردد.



عباس زاده مشکینی تصریح کرد: این ساز وکار‌ها به نفع کشورهای مستقل نیست و امکان تغییر دادن آن‌ها به تنهایی در کوتاه مدت وجود ندارد اما لازمه تغییر آن گذشت زمان بیشتر، بیداری ملت‌ها و همکاری کشورهای مستقل برای طراحی، ساماندهی و تقویت جریان مقابل ی است که ضد گفتمان نظام سلطه است.



وی ابراز کرد: جمهوری اسلامی در کانون گفتمان ضد سلطه، ضد آزادی و ضد حقوق بشر به عنوان محوریت گفتمان در عدالت جهان مطرح شده به ویژه بعد از بین رفتن دو قطبی آمریکا-شوروی سابق تنها گفتمانی که در مقابل گفتمان یکجانبه گرایی آمریکا تعریف می‌شود گفتمان جمهوری اسلامی ایران، انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی است.



وی ادامه داد:فشاری که در دوران ترامپ بر کشورمان وارد شد بستر نرم افزاری و سخت  افزاری آن در دولت‌های گذشته پیش از ترامپ گذاشته شده بود. در زمان ترامپ تحریم به شکلی دیگر اجرا شد به همین دلیل لازم است که بر شیب تحریم‌های صعودی آمریکا که در شکل، تفاوت تاکتیک دارند تاثیر بگذاریم.



وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به این که شیب تحریم‌ها از طرف آمریکا تنظیم می‌شود می‌توانیم آن را نزولی کنیم ؟ گفت: جواب مثبت است، نباید با قاعده حریف در میدانش بازی کنیم بلکه برای خودمان میدان تعریف کرده و بجای برخورد منفعلانه در عرصه بین الملل بازیگر فعالی باشیم تا میدان بازی از دست حریف خارج کنیم.



عباس زاده مشکینی عنوان کرد: به قول مقام معظم رهبری لغو تحریم‌ها دست ما نیست اما خنثی‌سازی تحریم‌ها دست ماست  برای همین بایستی این کار را انجام دهیم. باید اقتدار و قدرت کشورمان را تقویت کنیم و هر چه اقتصاد، انسجام درونی هرچه بیشتر شود و تعداد بیکاری و ضریب جینی کاهش پیدا کند و شکاف‌ها و تبعیض‌ها رفع شود و مهمتر از آن خطر بزرگ نفوذ را جدی بگیریم و واقعبینانه به قضایا نگاه کرده و کشور را درست اداره کنیم، ایران قدرتمند خواهد شد و ضمن تحمیل حرف خودمان به حریف،  آن ها را مجبور به پایین آوردن شیب فشار‌ها می‌کنیم.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: اگر در صحنه بین المللی منفعل باشیم منحنی فشارها هیچوقت نزولی نخواهد شد، در این عرصه باید فعال، خلاق، متوکل و تلاشگر باشیم تا کشورمان قوی‌تر از  گذشته شود تا  از طریق خودمان بر هندسه نظام بین الملل  آمریکایی‌ها مجبور به کاهش شیب فشار تحریم‌ها کنیم. /

پایان پیام

  • کد خبر : 311237
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار