خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/06/05 - 16:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوش آبادی اظهار کرد:

فشار دولت‌های فرامنطقه‌ای مانع برقراری روابط دیپلماتیک ایران-عربستان

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: فشارهای برخی دولت های فرامنطقه‌ای و کشورهایی که نیابتا از سوی آمریکایی ها ایفای نقش می کنند، فضا را برای برقراری روابط دیپلماتیک بسته است تا عربستان نتواند مستقلانه تصمیم گیری کند.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با آخرین وضعیت مذاکرات ایران و عربستان، گفت: گفتگوها با ریاض به صورت غیررسمی از مدت ها پیش شروع و نشست های متعددی نیز در این راستا برگزار شد.



نماینده مردم ورامین ، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع طی این نشست ها راهکارهای برقراری روابط جدید دیپلماتیک بررسی شد تا فعالیت رسمی نمایندگی ها و سفارتخانه های دو کشور از سرگیری شود.



وی با یادآوری اینکه علی رغم اعلام آمادگی دو کشور در راستای ایجاد روابط دیپلماتیک، روند امور متاسفانه کند پیش می رود، ادامه داد: می توان اذعان کرد فشارهای برخی دولت های فرامنطقه ای و کشورهایی که نیابتا از سوی آمریکایی ها ایفای نقش می کنند، فضا را برای برقراری روابط دیپلماتیک بسته است تا عربستان نتواند مستقلانه تصمیم گیری کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: باید یادآور شد مذاکرات ایران و عربستان ادامه دارد تا به نتیجه برسد و کارشکنی ها و تهدیدهای در این حوزه نمی تواند اثرگذار باشد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ادامه گفتگوها منجر به رفع موانع خواهد شد، خاطرنشان کرد: بدون شک ایران و عربستان منافع مشترک منطقه ای و جهانی دارند و دو کشور می توانند در نهادهای بین المللی و برای جهان اسلام ایفای نقش کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 348187
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار