خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/04/02 - 13:30
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
اولادقباد:

فراکسیون زنان مجلس در صدد افزایش همکاری های بین المللی با مجمع نمایندگان زن IPU می باشد

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: این فراکسیون  تلاش دارد تا سطح روابط بین المللی خود را با مجمع نمایندگان زن شورای بین المجالس جهانی (IPU) افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، فریده اولادقباد رئیس  فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی بعدازظهر روز شنبه (یکم تیر ماه) با گابرییلا کوئواس بارون رئیس اتحادیه بین المجالس جهانی(IPU ) دیدار و گفت‌وگو کرد.



اولادقباد در ابتدای این دیدار، ضمن ابراز خشنودی از ریاست خانم کوئواس بر اتحادیه بین المجالس جهانی بعنوان فردی جوان و موفق، از خدمات ارزنده وی تشکر و قدردانی نمود.



وی همچنین خواستار افزایش رایزنی و همکاری میان گروه IPU مجلس شورای اسلامی و اتحادیه بین‌المجالس گردید.



رییس فراکسیون زنان در ادامه به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه زنان و خانواده و با اشاره به قوانین مصوب در مجلس دهم در حوزه حمایت از زنان و کودکان، به بحث توانمندسازی زنان در کشورمان اشاره نمود و بر نقش آموزش در هرچه بهتر شدن جوامع تاکید نمود.



اولادقباد به فراگیری خشونت و تروریسم در جهان اشاره کرد و راه حل برون رفت از این وضعیت را تاکید جهانی بر مساله آموزش دانست.



وی همچنین افزود: تحریمهای یکجانبه در وهله اول زنان و کودکان را مورد هدف قرار می دهد و بودجه انقباضی ناشی از تحریم بر حوزه های مختلف أعم از ازدواج زنان تأثیر منفی می گذارد. اما ما با تلاش و برنامه‌ریزی، تحریم‌ها را به جای تهدید، تبدیل به فرصت کرده‌ایم.



 اولادقباد در عین حال عواملی چون اتکا به ایمان، وحدت و همبستگی که در جنگ 8 ساله رمز موفقیت مردم بود را همچنان به عنوان مهم ترین عوامل عبور از مسائل کنونی دانست.



وی در انتها به عدم پایبندی برخی کشورها به تعهدات بین‌المللی و خروج یکجانبه از برجام اشاره نمود و این رفتار را غیر قابل قبول دانست.



او ضمن اهمیت مساله امور بشردوستانه برای جمهوری اسلامی، افزود: ارزش‌های والای دینی و فرهنگی در کشورمان باعث گردیده که در این قبیل امور پیشرو باشیم به نحوی که ج.ا.ایران در سالهای گذشته میزبان مهاجرین جنگی بسیاری از کشورهای همسایه بوده است.



گابرئیلا کوئواس نیز در این دیدار گفت: در مسائل مرتبط با مهاجرت و مهاجر پذیری ج.ا.ایران کشوری پیشرو در مهاجرپذیری  است و لذا می توان از این فرصت برای گفتگوهای بیشتر در منطقه استفاده نمود.



وی در ادامه افزود:با توجه به پتانسیل بالقوه و دانش موجود در ج.ا.ایران می‌توان در گروه منطقه‌ای آسیا پاسفیک در چارچوب اتحادیه بین المجالس از توانمندی ها و ظرفیتهای ج.ا.ایران استفاده بیشتری نمود.



وی در انتها به ضرورت مشارکت بیشتر زنان در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی اشاره نمود و خواستار همکاری گسترده تر زنان در حوزه های بین‌المللی شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 283123
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار