خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/04 - 17:00
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
متفکرآزاد با اشاره به نشست نوروزی ایرانیان خارج از کشور؛

فراکسیون دانشگاهیان مجلس یازدهم حامی نخبگان ایرانی خارج از کشور است

رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس گفت: فراکسیون دانشگاهیان مجلس یازدهم همواره تلاش کرده از نخبگان ایرانی خارج از کشور حمایت کند.

روح اله متفکرآزاد در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ظرفیت ایرانیان خارج از کشور و رویکرد جدی دستگاه دیپلماسی برای حمایت از این افراد، گفت: حفظ منافع ایرانیان خارج از کشور امری مهم بوده و در این راستا مقامات وزارت امور خارجه از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.



نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حل مشکلات کنسولی ایرانیان خارج از کشور یکی از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد، اظهار کرد: در این راستا باید رفت و آمد این افراد تسهیل شود.



وی با بیان اینکه فراکسیون دانشگاهیان مجلس یازدهم همواره تلاش کرده از نخبگان ایرانی خارج از کشور حمایت کند، ادامه داد: در واقع نمایندگان مردم در بهارستان سعی کرده اند از ظرفیت نخبگان برای توسعه ایران اسلامی استفاده کنند و این افراد نیز با استقبال در این زمینه گام برداشته اند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه بسیاری از ایرانیان خارج از کشور دارای سرمایه هایی هستند که می توان در پروژه های ملی از آنها بهره برد، افزود: در واقع باید شرایطی فراهم شود که این افراد بتوانند سرمایه هایشان را به داخل کشور بیاورند و در مسیر شکوفایی اقتصادی ایران سهیم شوند.



رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قوه مقننه برای تحقق موضوعات یاد شده آمادگی دارد خلاءها یا نیازهای تقنینی را برآورده کند، خاطرنشان کرد: ایرانیان خارج از کشور هر کدام سفیر نظام اسلامی هستند لذا باید از هر طریقی نسبت به حمایت از آنها اقدام شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 359167
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم