خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/30 - 11:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عباس زاده مشکینی:

فرانسه پاسخ دهد چه میزان از تعهدات یازده‌گانه برجامی را اجرایی کرده است؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اروپایی ها باید پاسخگوی عملکردشان در برجام باشند زیرا آنها در سال 97 تعهدات یازده گانه ای به ایران دادند اما به هیچکدام عمل نکردند.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص گزافه گویی وزیر امورخارجه فرانسه علیه کشورمان مبنی بر اینکه ایران در حال ایجاد ظرفیت تسلیحات هسته ای است، گفت: چنین اظهاراتی بر خلاف حقوق بین الملل و اصول دیپلماتیک است.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اروپایی ها همواره تلاش می کنند با بهره گیری از روش اتهام زنی، فضای روانی-سیاسی افزایش فشار علیه جمهوری اسلامی ایران ایجاد کنند؛ متاسفانه در دولت کنونی نیز به واسطه ابزار فشار از کشورمان امتیاز گرفته شد.



وی ادامه داد: جای تعجب دارد که فرانسوی ها عنوان می کنند که ایران باید به برجام بازگردد زیرا جمهوری اسلامی ایران هنوز از توافقنامه خارج نشده که بخواهد بازگردد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در واقع آمریکا از برجام خارج شده و بر خلاف تعهداتش عمل کرده لذا باید خسارت های خروجش را جبران و از ملت ایران عذرخواهی کند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حرف های وزیر خارجه فرانسه به هیچ وجه منطقی نیست، خاطرنشان کرد: اروپایی ها باید پاسخگوی عملکرد خودشان باشند زیرا آنها در سال 97 تعهدات یازده گانه ای به ایران دادند اما به هیچکدام عمل نکردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 312377
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار