خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/07/27 - 17:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
همتی با اشاره به موضع ضدایرانی فرانسوی‌ها؛

فرانسه جرات ایستادگی در برابر نقض برجام از سوی آمریکا را نداشت

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد پاریس مصداق ضرب المثل "دزد پررو یقه صاحبخانه را می چسبد!" شده زیرا به تعهدات برجامی اش عمل نکرده اما توقع زیادی دارد.

حسن همتی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص اتهام‌زنی مجدد پاریس به تهران و تاکید بر توقف نقض برجام از سوی کشورمان، گفت: نخستین ناقض برنامه جامع اقدام مشترک آمریکایی ها بودند اما در آن زمان فرانسوی ها موضع گیری سختگیرانه ای نسبت به این کشور نداشتند از این رو طرح چنین مباحثی نشان دهنده رفتار دوگانه آنها است.



نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این میان باید اذعان کرد ایران اسلامی بر اساس مفاد توافقنامه تعهداتش را اجرایی کرده اما مطابق همین مفاد دست از اجرای آنها کشیده تا برجام تعیین تکلیف شود.



وی ادامه داد: همچنین باید به مقامات پاریس یادآور شد علاوه بر ایران، کشورهای اروپایی نیز در برجام تعهداتی بر عهده دارند که به آنها عمل نکرده اند از این رو نمی توانند جمهوری اسلامی را متهم به نقض برجام کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه اظهارات فرانسوی ها زیاده خواهی سیاسی محسوب می شود، افزود: در واقع پاریس مصداق ضرب المثل "دزد پررو یقه صاحبخانه را می چسبد!" شده است زیرا به تعهداتش عمل نکرده اما توقع زیادی دارد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی برای تامین منافع ملی بر سر میز مذاکرات حضور می یابد، خاطرنشان کرد: بر این اساس ایران مذاکره برای مذاکره انجام نمی دهد بلکه باید منافع برجامی اش تامین و خسارات وارده نیز جبران شود؛ همچنین همه تحریم ها نیز لغو و راستی آزمایی شود تا منافع ملی برآورده شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 329464
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار