خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/16 - 14:00
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
انتقاد مقتدایی از هوچی‌گری اتحادیه اروپا:

غنی‌سازی 20 درصد مسیر برجام را به مسیر دو طرفه تبدیل کرد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آغاز غنی سازی 20 درصد مسیر برجام را به مسیر دو طرفه تبدیل کرد.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص آغاز غنی سازی 20 درصد از سوی کشورمان و موضع ضدایرانی اتحادیه اروپا، گفت: اقدام هوشمندانه مجلس در راستای تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها نیاز کشور بود، لذا مجلس راه درست را رفته است.



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بسیاری از امتیازها به طرف های برجامی داده شد اما طرف مقابل به عهد نسیه خود عمل نکردند؛ حتی طی چند وقت اخیر نیز به فراموشی سپردند که بخشی از برجام هستند.



وی با اشاره به اینکه مجلس مسیر و ریل برجام را به مسیر دو طرفه تبدیل کرده است، ادامه داد: همچنین قانون مصوب مجلس موجب شد توان داخلی افزایش یابد و نیازهای کشور نیز برطرف می شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه تمامی فعالیت های سازمان انرژی اتمی مطابق حقوق بین الملل و داخلی بوده است، افزود: چنانچه اگر طرف های مقابل برجامی در بازه زمانی مشخص شده به پیمان های قبلی بی توجه باشند، اوضاع به شرایط برابر بازخواهد گشت.



مقتدایی با بیان اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از اقدامات ایران مطلع است و پروتکل های مربوطه رعایت شده است، گفت: همچنین باید یادآور شد غنی سازی 20 درصد بر مبنای مفاد برجام و حق قانونی کشورمان انجام شده است.



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرف مقابل به دنبال هوچی‌گری است اما این اقدام اروپایی ها بر عزم ایرانیان اثر نخواهد داشت، اظهار کرد: اروپا برای آخرین بار فرصت دارد حقوق و تکالیف برجامی را رعایت کند و همچنین به تعهداتش در مقابل ایران را اجرایی کند.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید اذعان کرد ایران برای تامین منافع ملتش، با کسی رودربایستی ندارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 311474
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار