خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/20 - 09:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
آقازاده دافساری:

غنی‌سازی 20 درصد اقدامی در مقابل بدعهدی‌های برجامی اروپا است

رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: غنی سازی 20 درصد مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی و پس از بدعهدی های مکرر از سوی اروپایی ها انجام شده است.

سیدعلی آقازاده دافساری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، گفت: غنی سازی 20 درصد قبل از انعقاد برجام با رعایت قوانین بین المللی از سوی کشورمان انجام میشد اما با تفاهم صورت گرفته متوقف شد.



نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون نیز آغاز غنی سازی 20 درصد مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی و پس از بدعهدی های مکرر از سوی اروپایی ها انجام شده است.



وی با اشاره به اینکه کشورهای حاضر در برجام تعهدات زیادی بر عهده دارند که هیچ کدام از آنها را اجرایی نکرده اند، ادامه داد: بر این اساس شاهد هستیم برخی از تعهداتی که کشورمان در برجام بر عهده داشت، مطابق مفاد برجام و قانون مجلس تعلیق شده تا اروپایی ها به تعهداتشان عمل کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در واقع می توان اذعان کرد اروپایی ها با عدم واکنش مناسب به خروج آمریکا از برجام و عملیاتی نکردن تعهدات برجامی، ثابت کردند دنباله رو سیاست های واشنگتن هستند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اکنون نیز واکنش ضدایرانی اتحادیه اروپا در رابطه با آغاز غنی سازی 20 درصد و تاکید بر انحراف جدی از توافقنامه در راستای منحرف کردن افکارعمومی نسبت به بدعهدی های خودشان است./



پایان پیام

  • کد خبر : 311646
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار