خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/16 - 14:23
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
راستینه مطرح کرد:

غنی‌سازی 20 درصد ابرقدرتی ایالات متحده را زیر سوال برد/ اروپا تحت تاثیر آمریکا تصمیم نگیرد

عضو مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در مجلس گفت: آغاز غنی سازی 20 درصد به انزوای ایالات متحده آمریکا دامن زده و ابرقدرتی این کشور را زیر سوال برده است.

احمد راستینه هفشجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با آغاز غنی سازی 20 درصد از سوی کشورمان و موضع ضدایرانی اتحادیه اروپا، گفت: تصمیم مجلس در دفاع از منافع ملت و صیانت از حقوق مردم، مصوبه‌ای را به همراه داشت که به اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران معروف شد.



نماینده مردم شهرکرد، بن وسامان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پیرو این مصوبه دولت مکلف به غنی سازی 20 درصد شد از این رو پس از فراهم شدن مقدمات، روز گذشته غنی سازی انجام شد لذا شاهد عصبانیت دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران هستیم؛ بر این اساس رژیم منحوس اسرائیل نسبت به اقدام راهبردی جمهوری اسلامی عصبانی است.



وی با اشاره به اینکه زمانی می توانیم از منافع ملی دفاع کنیم که ظرفیت های لازم در عرصه بین المللی ایجاد شده باشد، ادامه داد: اقدام مذکور موجب شد جایگاه ایران اسلامی در عرصه بین الملل ارتقاء یابد و مشخص شد ایران در دفاع از حقوق ملی با کسی معامله نمی کند و عزم راسخ دارد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه اقدام راهبردی مجلس موجب شد اروپایی ها متوجه خطاهای بزرگ خود شوند و کوتاهی در انجام تعهدات برجامی را به یاد بیاورند، افزود: آمریکا به تعهداتش عمل نکرده و امروزه متوجه شده اقدام راهبردی ایران، به انزوای این کشور دامن زده و ابرقدرتی ایالات متحده را زیر سوال ببرد.



راستینه هفشجانی گفت: همچنین کشورهای دنیا متوجه شدند اگر آمریکا در تعهداتش پایبند نباشد، راهی جز عبور از ایالات متحده وجود ندارد؛ در واقع دنیا متوجه شد کشورهایی مانند آمریکا قابل اعتماد نیستند و باید متکی به ظرفیت های خودشان باشند.



وی افزود: متاسفانه اروپایی ها به شدت دچار استیصال شده اند زیرا این اقدام ایران نشان داد قاره سبز در دفاع از حقوق ملت ها در معاهدات بین المللی استقلال رای ندارند و تحت فشار آمریکا تصمیم می گیرند.



عضو مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع اروپایی ها برده گوش به فرمان گاوچران های آمریکایی هستند و اقدام کشورمان بی عرضگی اروپایی ها در دفاع از برجام را به رخ جهانیان کشاند و عدم استقلال اروپا را به دنیا داد./



پایان پیام

  • کد خبر : 311478
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار