خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/07/03 - 11:09
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
پزشکیان در دیدار با رئیس مجلس فدرال اتریش:

غربی‌ها به تعهدات خود پایبند باشند

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: ایران به آمریکا اعتمادی ندارد، آمریکا به راحتی از برجام خارج شد و ایران را تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار داده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری خانه ملت به قزاقستان، مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در دیدار با هیأت پارلمانی اتریش گفت: ایران پایبند به گفت‌وگو و ارتباط است و در برجام تعهدات خود را اجرا کرد و مجامع بین‌المللی نیز اجرای تعهدات جمهوری اسلامی را تأیید کردند.



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران به آمریکا اعتمادی ندارد؛ آمریکایی‌ها به راحتی از برجام خارج شدند و ایران را تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار دادند.



پزشکیان تصریح کرد: تروریسم و کشتار در همه جای دنیا محکوم است و باید مقابل تروریسم ایستاد.



وی در ادامه افزود: غربی‌ها باید علاوه بر اینکه در گفت‌وگوها می‌گویند به تعهدات خود پایبند هستند، در عمل نیز اینگونه باشند.



بر اساس این گزارش رئیس مجلس فدرال اتریش نیز با اشاره به روابط دیرینه ایران و اتریش گفت: نقش گفت‌وگوهای پارلمانی بسیار مهم است و خوشبختانه گروه دوستی پارلمانی ایران و اتریش فعال است.



وی ادامه داد: گفت‌وگو بر مبنای اعتماد مهم است و اتریش تلاش کرده به عنوان میانجی در روابط بین‌الملل تأثیرگذار باشد و همواره از صلح و گفت‌وگو حمایت کند.



رئیس مجلس فدرال اتریش یادآور شد: در کنفرانس‌های بین‌المللی و مجامع پارلمانی درباره ضرورت گفت‌وگو و تعامل بین کشورها صحبت می‌شود اما باید این گفت‌وگوها نتیجه عملی و ملموس در جهت تحقق صلح و رفع چالش‌ها داشته باشد. /



پایان پیام

  • کد خبر : 288612
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار