خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/10 - 10:39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
بشیری:

غربی ها در اردوگاه حقوق بشر به نفع آمریکایی ها گام بر می دارند

نماینده مجلس تاکید کرد: غربی ها با اظهارنظرهای ضد ایرانی و استفاده ابزاری از حقوق بشر منافع آمریکا را دنبال می کنند.

فرهاد بشیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ادعای ضد ایرانی وزیر خارجه سوئد در حوزه حقوق بشر، گفت: در حالی وزیر خارجه سوئد مدعی است که حقوق بشر از سوی ایران رعایت نمی شود که آنها بیشترین همکاری را با آمریکایی ها برای تحریم ایران داشتند.



نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: غربی ها در حوزه حقوق بشر اردوگاهی دارند و با هم در ارتباط هستند و در کنار هم مطالب و منافع خود را دنبال می کنند، بنابراین تفاوتی بین سوئد و سایر کشورها وجود ندارد.



وی اظهار داشت: آنهای آمریکا را در رأس خود می دانند و در راستای منافع این کشور گام بر می دارند، در موضوع قتل خبرنگار سعودی شاهد بودیم که کشورهای غربی سکوت کردند و در حالی که خاشقچی را پودر کردند کسی اقدام جدی در این زمینه نکرد و در نهایت عربستان را گاو شیرده خود نامیدند.



این نماینده مجلس بیان کرد: در حالی که غربی ها حقوق بشر را رعایت نمی کنند مدعی هستند که ایران در این حوزه به درستی گام بر نمی دارد، در واقع این ادعا با هدف منافع کشورهای غربی مطرح می شود و همه زیر بیرق آمریکایی ها قرار دارند.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: با توجه به روحیه ای که از غربی ها سراغ داریم، مسئولین ما باید دقت داشته باشند که در گفت و گو هایشان با کشورهای اروپایی، به منافع ملی خدشه وارد نشود و و مذاکرات بر اساس ارزش ها و منافع انجام گیرد.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، اظهار نظر وزیر خارجه سوئد درباره وضعیت حقوق بشر ایران در حالی مطرح می‌شود که این کشور جزء ٣٠ صادرکننده برتر سلاح در جهان است و در پنج سال گذشته، انواع سلاح‌های پیشرفته و تجهیزات نظامی را به عربستان و امارات صادر کرده و همچنین از بانیان قطعنامه‌های حقوق بشری علیه کشورمان نیز بوده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 330123
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار