خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/06/21 - 10:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمی‌جهان آبادی:

عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای بیانگر شکست سیاست جهان تک قطبی آمریکا است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای بیانگر شکست سیاست جهان تک قطبی آمریکا است.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، چشم‌انداز عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، گفت: سازمان مذکور از جمله پیمان های قدرتمند آسیا در حوزه اقتصادی، امنیتی، سیاسی و غیره است.



نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیمان مذکور زمینه خوبی برای همکاری های منطقه ای است، اظهار کرد:  همچنین دو عضو دائم شورای امنیت اعم از روسیه و چین در این پیمان حضور دارند که سطح این پیمان را افزایش می دهد. این مهم در حالیست که کشورمان با روسیه و چین نیز دارای روابط خوب و نزدیک است که اهمین پیوستن به این پیمان را دوچندان می کند.



وی با بیان اینکه تلاش آمریکایی ها برای ایجاد جهان تک قطبی با شکست مواجه شده است، ادامه داد: بر این اساس بسیاری از کشورهای دنیا به سمت ایجاد پیمان های منطقه ای حرکت کردند تا توازن ایجاد شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه توجه به شرق در عرصه سیاست خارجی کشورمان به گمشده این حوزه تبدیل شده بود، افزود: اکنون می توانیم از فشارهای غرب بکاهیم و به تبادل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره بپردازیم.



رحیمی جهان آبادی گفت: ایران دارای ظرفیت های عظیم انرژی، اقتصادی و غیره در جهان اسلام و منطقه است و حضور کشورمان برای اعضای پیمان قابل اهمیت است؛ همچنین باید اذعان کرد اکنون مرزهای این پیمان از قلب خاورمیانه تا مرزهای آسیایه میانه و دریای خزر گسترش می یابد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید یادآور شد تلاش آقای رئیسی و وزیر امور خارجه کشورمان برای عضویت دائم و اصلی در پیمان شانگهای ارزشمند است و اختصاص نخستین سفر خارجی رئیس دولت سیزدهم به این اجلاس بیانگر اهمیت نگاه به شرق و احیای دیدگاه آسیایی است./



پایان پیام

  • کد خبر : 326895
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار