خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/02 - 15:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضازاده:

عضویت تهران و تاشکند در سازمان شانگهای تسهیل‌گر خوبی برای توسعه روابط اقتصادی است

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تهران و تاشکند عضو سازمان همکاری شانگهای هستند که این مهم نیز تسهیل گر خوب دیگری برای روابط دوجانبه است.

یعقوب رضازاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اظهارات سرپرست وزارت خارجه ازبکستان مبنی بر نگاه ویژه کشورش برای توسعه روابط با ایران، گفت: تهران و تاشکند روابط دیرینه خوبی دارند و مقامات دو کشور تلاش های زیادی برای توسعه همکاری های مشترک داشته اند اما باید اذعان کرد هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ازبکستان پرجمعیت ترین کشور در آسیای میانه محسوب می شود، اظهار کرد: بازارهای هدف این کشور می تواند مقصد خوبی برای تولیدات ایرانی و صادرکنندگان کشورمان باشد.



وی با بیان اینکه وجود اشتراکات فرهنگی و دینی نیز می تواند تسهیل گر خوبی برای تعمیق روابط دوجانبه در عرصه های اقتصادی، تجاری و سیاسی باشد، ادامه داد: در این میان نباید فراموش کرد که دو کشور عضو سازمان همکاری شانگهای هستند که این مهم نیز تسهیل گر خوب دیگری برای روابط دوجانبه است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در واقع امروزه به دلیل وجود تحریم ها برخی از کشورها از تعامل با ایران هراس دارند اما وجود این سازمان و ظرفیت های آن، توانسته این ابزار محدودکننده ایالات متحده را بی اثر کند.



عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه ایران از طریق همکاری با ازبکستان می تواند در آسیای میانه نیز حضور پررنگی داشته باشد و از این طریق ارتباطات اقتصادی خودش را توسعه دهد، خاطرنشان کرد: به عبارتی ایران و ازبکستان می توانند بدون محدودیت به تجارت با یکدیگر بپردازند و در این راستا هیچ مانعی وجود ندارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 359124
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم