خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/03/19 - 18:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
امیر عبداللهیان در دیدار با نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن:

عربستان سعودی نمی‌تواند شکست در میدان جنگ را، در میز مذاکره جبران نماید

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در دیدار با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن با تأکید بر اینکه حل بحران یمن با برگزاری گفت وگوهای یمنی-یمنی و با مشارکت تمامی گروه‌ها و احزاب سیاسی ممکن خواهد شد، گفت: عربستان سعودی نمی‌تواند شکست در میدان جنگ را، در میز مذاکره جبران نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن ظهر امروزچهارشنبه 19 خرداد ماه با حسین امیرعبداللهیان دیدار و پیرامون آخرین تحولات بحران یمن و روند صلح در این کشور رایزنی نمود.



در ابتدای این دیدار امیر عبداللهیان ضمن تبریک سمت جدید گریفیتس به عنوان معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشر دوستانه، ابراز امیدواری نمود در زمان باقیمانده مسئولیت ایشان به عنوان نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن، محاصره انسانی برداشته و آتش بس برقرار شود.



وی با بیان اینکه بارها جمهوری اسلامی ایران تصریح کرده است که جنگ، راه حل بحران یمن نیست، گفت: «جمهوری اسلامی ایران برای تحقق صلح در یمن از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و تنها راه حل بحران یمن گفتگوهای سیاسی در راستای استقرار صلح و ثبات منطق‌های است.»



دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه حل بحران یمن با برگزاری گفت وگوهای یمنی-یمنی و با مشارکت تمامی گروه‌ها و احزاب سیاسی ممکن خواهد شد، افزود: «عربستان سعودی نمی‌تواند شکست در میدان جنگ را، در میز مذاکره جبران نماید.»



وی تداوم محاصره انسانی، تداوم توسل به زور و جنگ از سوی عربستان، مداخلات خارجی برای حضور نظامی و تجزیه یمن و رشد تروریسم را، از عوامل نگرانی در یمن خواند.



استدلال سیاسی قوی برای رفع حصر یمن وجود دارد



مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این دیدار، ضمن قدردانی از تلاشهای جمهوری اسلامی ایران در مسیر کمک به برقراری صلح، به تشریح نتایج مذاکرات خود با طرف‌های ذیربط در خصوص بحران یمن پرداخت.



نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن با اشاره به محاصره انسانی یمن گفت: «شرایط امروز یمن با وضعیت سال 2019 کاملا فرق دارد. استدلال سیاسی قوی برای رفع حصر وجود دارد و من این موضوع را با جدیّت دنبال میکنم.»/



پایان پیام

  • کد خبر : 320984
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار